بازداشت 3 فرد مظنون به تروریسم با فرود اضطراری هواپیما در آلمان


اخباربین الملل  ,خبرهای بین الملل , تروریسم

پس از آنکه مسافران به خدمه هواپیما گفتند که مکالمه سه فرد مظنون حاوی کلمه های «بمب» و «مواد منفجره» بوده، خلبان تصمیم به فرود اضطراری در فرودگاه کلن گرفته است. 

خبرگزاری رویترز گزارش دادکه یک هواپیما با 151 مسافر که از اسلوونی به سمت لندن در حرکت بود، شامگاه شنبه (به وقت محلی) در فرودگاه کلن آلمان فرود اضطراری داشت و پس از تخلیه هواپیما سه مظنون به تروریسم از سوی پلیس فدرال آلمان بازداشت شدند.

 

به گزارش عصر ایران  به  نقل از  خبرگزاری رویترز، پس از آنکه مسافران این هواپیما به تیم پرواز خبر دادند که 3 نفر از مسافران از مسائل تروریسم صحبت می کنند، هواپیما بدون برنامه قبلی در شهر کلن فرود اضطراری کرد.

 

پلیس پس از بررسی های امنیتی و خارج کردن اضطراری مسافران از این هواپیمای ایرباس 319، 3 فرد مظنون را دستگیر کرده و از همه مسافران بازپرسی کرد.

 

پلیس فدرال آلمان یک کوله پشتی که متعلق به یکی از سه مظنون بود را خارج از هواپیما منفجر کرد، اما هیچ اطلاعاتی درخصوص محتویات آن نداد.

 

پلیس آلمان شامگاه شنبه تا دیرهنگام در حال بازجویی از‌ سه فرد مظنون و پرسش از مسافران هواپیما بوده است.

 

به نوشته رویترز به نقل از روزنامه «بیلد» آلمان، یک سخنگوی پلیس فدرال آلمان گفت: پس از آنکه مسافران به خدمه هواپیما گفتند که مکالمه سه فرد مظنون حاوی کلمه های «بمب» و «مواد منفجره» بوده، خلبان تصمیم به فرود اضطراری در فرودگاه کلن گرفته است.

 

در پی این فرود اضطراری و تحقیقات پلیس، ترافیک فرودگاه دچار اختلال شده و 6 پرواز دیگر مجبور به نشست در فرودگاه دیگری شدند.

 

هنوز اطلاعات بیشتری از سوی پلیس آلمان منتشر نشده است.