رسوایی جدید کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه: خرید 2 دست کت و شلوار با پول یک دوست ثروتمند


اخبار بین الملل  ,خبرهای بین الملل , انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

فیون دو دست کت و شلوار از یک فروشگاه لوکس در پاریس خریداری کرده و دوست وی چکی به ارزش 13 هزار یورو به ازای آن دو کت به مالک فروشگاه داده است.

  هفته‌نامه فرانسوی "لو ژورنال دو دیمانش" اعلام کرد که "فرانسوا فیون" کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از یکی از دوستان ثروتمند خود 2 دست کت و شلوار گران‌قیمت به ارزش 10 هزار دلار دریافت کرده بود.

 

به گزارش عصرایران، این هفته‌نامه با این گزارش مدعی افشای فساد جدید علیه فرانسوا فیون شد.

 

فرانسوا فیون کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال 2017 است که پیش از این نیز به اتهام فساد مالی - اداری از سوی دادگاه مورد سؤال و جواب قرار گرفته بود. رسانه‌ها اسنادی را فاش کرده بودند که نشان می‌داد فیون در دوره نمایندگی در پارلمان، همسر و فرزندان خود را به عنوان مشاور معرفی کرده بود و آنها برای چندین سال بدون انجام کار به ازای این سمت حقوق دریافت می‌کردند. این امر بر خلاف مقررات است.

 

روز گذشته نیز هفته‌نامه "لو ژورنال دو دیمانش" اعلام کرد فیون از یکی از دوستان خود دو دست کت و شلوار گران‌قیمت به ارزش 10 هزار دلار دریافت کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانس پرس، فیون در پاسخ به این ادعا گفت: بله دوستی داشتم که فوریه گذشته دو دست کت و شلوار به من داد. چه اشکالی دارد؟

 

وی افزود: همه ابعاد زندگی شخصی من مورد بررسی قرار می‌گیرد و این تنها برای من اتفاق می‌افتد. چه کسی برای آزار من تلاش می‌کند؟ نمی‌دانم.

  

هفته‌نامه "لو ژورنال دو دیمانش" فرانسه آورده است که فیون دو دست کت و شلوار از یک فروشگاه لوکس در پاریس خریداری کرده و دوست وی چکی به ارزش 13 هزار یورو به ازای آنها به مالک فروشگاه داده است.

 

این هفته نامه مدعی شد که دوست فیون در مصاحبه با این نشریه گفته است که پول این دو کت و شلوار را به درخواست فرانسوا فیون پرداخت کردم.

 

همچینین یک فرد نزدیک به فیون این امر را تایید کرده و گفته است که چه اشکالی دارد؟

 

هفته‌نامه "لو ژورنال دو دیمانش" آورده است: فیون 35 هزار و 500 یورو به صورت نقد به این فروشگاه کت و شلوار فروشی پرداخت کرده بود. ارزش خرید فیون از این فروشگاه تنها در سال 2012 به ارزش 48 هزار و 500 یورو است.

 

سخنگوی فرانسوا فیون در واکنش به این افشاگری‌ها گفت: این امر قابل تحمل نیست از دو ماه گذشته تا کنون فیون را زیر ذره بین قرار داده‌اند.

 

فیون قرار است چهارشنبه 25 اسفندماه برای پاسخ به ادعای دریافت حقوق بدون انجام کار توسط همسرش راهی دادگاه شود و ممکن است در این دادگاه وی را به ارتکاب این امر متهم کند که در این صورت محاکمه خواهد شد.

 

پیش از این، نظرسنجی‌ها حاکی از پیشروی فرانسوا فیون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بود اما سطح آرای وی در پی افشاگری رسانه‌ها علیه وی به صورت ملموسی کاهش یافته است.

 

فیون کاندیدای حزب جمهوری‌خواه فرانسه برای انتخابات آینده است. این انتخابات قرار است 23 آوریل 2017 (3 اردیبهشت ماه 1396) برگزار شود.