شایعه تبانی در دربی به دلیل یک شام مشترک/پای اسپانسر در میان است؟


اخبارورزشی  ,خبرهای ورزشی , فوتبال

 تماشاگران امروز نوشت: خیلی وقت بود که از این اتفاق‌ها قبل از دربی نمی‌افتاد. شام مشترک، عکس‌هایی بی‌روح، لبخند‌های زورکی و رفاقت‌هایی که اغلب بوی ساختگی می‌دهند.... سال‌ها بود که خبری از زل زدن در دوربین عکاس‌ها نبود و این شایعه شنیده نمی‌شد که دربی مساوی می‌شود!

 

چهارشنبه‌شب هفته گذشته و بدون اينكه از روزهاي قبل خبري در رسانه‌ها بپيچد با هماهنگي اسپانسر دو باشگاه، ضيافت شامي برگزار شد و در آن بازيكنان و مربيان دو تيم يكديگر را در آغوش كشيدند و لبخندهاي زوركي را تحويل مخاطبان خود دادند. فضا، فضاي شايعه بود و ناراحتي پرسپوليسي‌ها و هواداران اين تيم. بحث سر اين بود كه خيلي‌ها شايعه كرده بودند برپايي اين ضيافت به دليل اين است كه دربي بايد مساوي شود!

 

همان شب هواداراني كه بيرون سالن منتظر بودند مي‌گفتند: «كار، كار اسپانسر است. چرا اين كارها را مي‌كنند؟ دربي است ديگر. هيچ هواداري دوست ندارد دربي مساوي شود. هر تيمي كه بهتر بازي كرد و قوي‌تر بود بايد بازي را ببرد. اما اسپانسر به دليل اينكه استقلالي‌ها كمتر پيامك مي‌زنند و هواداران‌شان كمتر شده است مي‌خواهد با اين كار دل آنها را به دست بياورد. كه چي؟ هر روز 200 تومان از ما كم مي‌شود. حالا استقلالي‌ها پيامك نمي‌زنند به ما چه؟»

 

اين حرف مشترك همه آنهايي بود كه چشم انتظار ستاره‌هايشان بودند. جالب اينجاست كه هواداران پرسپوليس تهديد كرده‌اند كه اگر واقعاً در دربي تباني شود آنها پس از دربي ارتباط خود را با سامانه قطع مي‌كنند و با استفاده از كانال‌هاي مختلف تلگرامي كه دارند از همه هواداران مي‌خواهند دست حمايت خودشان را از روي تيم بردارند. 

 

اين روزها قدرت اسپانسرها آنقدر زياد است كه بازيكنان دو تيم را شب قبل از مسابقه به محل استوديو مي‌بَرد تا براي آنها تبليغ كنند. نمونه‌‌اش مهدي طارمي كه به دليل عدم تمكين به خواسته آنها حتي با جريمه از سوي كميته انضباطي باشگاهش روبه‌رو شد. 

 

جالب اينجاست كه طارمي و حيدري در همان ضيافت شام عنوان كردند كه چنين مراسمي‌هايي تنها به روح بازي لطمه مي‌زند و گمانه فشار براي مساوي شدن را زياد مي‌كند. جلال حسيني، اميد ابراهيمي و خيلي‌هاي ديگر هم از اين اتفاق گفتند اما...  هر چند كه پس از اين اعتراض‌ها بازيكني مثل ماهيني در صفحه رسمي‌‌اش در اينستاگرام از اين نوشت كه «لطفاً حرف‌هاي خنده‌دار نزنيد كه به ما گفتن دربي بايد مساوي بشه. رفاقت‌ها براي بيرون زمين. توي زمين داداش، داداش را نمي‌شناسد.» اما بايد گفت كه شايعه وجود دارد مگر اينكه خلاف آن در بازي روز يك‌شنبه ثابت شود.