مرگ قصاب بندرعباسی براثر تب کریمه کنگو


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مرگ قصاب بندرعباسی که با علائمی شبیه تب کریمه کنگو به یکی از بیمارستان های این شهر مراجعه کرده بود، پس از بررسی و آزمایش های صورت گرفته به این بیماری، تائید شد.

به گزارش  ایرنا، بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، غلامعلی جاودان افزود: در روزهای گذشته فرد قصابی که در کشتارگاه شهرستان بندرعباس مشغول فعالیت بود با علائم حاد بیماری تب کنگو به بیمارستان مراجعه کرد که تلاش های پزشکی برای نجات این فرد بی اثر ماند.

 

وی بیان داشت: تمام مراکز بهداشتی و درمانی و 17 بیمارستان استان هرمزگان آماده مقابله و پذیرش بیماران با علائم مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارکرد: افراد قصاب، چوپان، دامپزشکان، پزشکان و پرستاران بیشترین جامعه در معرض خطر بیماری تب کریمه کنگو هستند.

 

جاودان یادآورشد: بیماری تب کنگو اپیدمی نیست و شهروندان در صورت مشاهده علائم خون ریزی و افسردگی در بیماران بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه خوردن گوشت هیچ ایرادی ندارد، گفت: گوشت باید از قصابی های مجاز و با تائید دامپزشکی تهیه شود و زنان خانه دار در هنگام دست گرفتن گوشت از دستکش استفاده کنند و برای اطمینان بیشتر قبل از استفاده، گوشت را 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند.

 

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان هم درباره فوت این قصاب بندرعباسی به دلیل ابتلا به تب کنگو گفت: کشتارگاهی که این فرد قصاب در آن اشتغال داشته متعلق به بخش خصوصی است و از بهترین کشتارگاه‌های استان محسوب می‌شود.