عذرخواهی چمران از خبرنگاران به دلیل بی‌نظمی در جلسه شورای شهر


اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , شورای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به دلیل بی‌نظمی در سیصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر از خبرنگاران عذرخواهی کرد اما گفت که چالش‌های به وجود آمده به دلیل مسایل تخصصی بوده است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهرکه امروز(سه شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به درگیری‌های به وجود آمده در جلسه امروز شورای شهر اظهار داشت: در وهله اول از خبرنگاران به دلیل بی‌نظمی در جلسه عذرخواهی می‌کنم اما بدون شک چالش امروز به دلیل مسایل تخصصی بود که بر روی آن بحث داشتیم.

 

وی با اشاره به طرح صیانت و حفاظت از باغات شهر تهران افزود: بدون تردید همه اعضای شورای شهر دوست دارند که فضای سبز و باغات شهر تهران را حفظ کنند، به همین دلیل مباحثی که مطرح می‌شود برای نگهداری و حفظ باغات است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این که عده‌ای می‌گویند ما نمی‌گذاریم که باغات حفظ شود درست نیست، چرا که همه ما در یک مسیر و یک جریان برای نگهداشت باغات حرکت می‌کنیم

 

چمران گفت:‌ بدون شک درختان و باغات شهر تهران را باید به گونه‌ای حفظ کنیم که مردم در کنار آنها زندگی سالم داشته باشند.

 

وی افزود: ما نمی‌توانیم سرمایه‌های مردم را که طی سال‌ها زحمت به دست آورده‌اند و زمین 600،‌700 متری را تهیه کرده‌اند را از بین ببریم، به همین دلیل باور داریم که آنها باید سرمایه‌ خود را حفظ کنند، در حالی که نباید یک درخت هم قطع کنیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عده‌ای به دلیل حرف‌های بدون منطق بحث‌هایی را مطرح می‌کنند، گفت: همین موضوع دلیل عصبانیت شورای شهر می‌شود و باعث می‌َشود که بین آنها حرف‌هایی رد و بدل شود، اگرچه من معتقدم که نباید رد و بدل شود. به همین دلیل تلاش کردم که نظم را به جلسه بازگردانم.

 

چمران تاکید کرد: متهم کردن دیگران برای رسیدن به هدف‌های خود درست نیست، به همین منظور ما نباید روی موضوعاتی که درست نیستند مانور بدهیم.

 

وی ادامه داد: اینکه می‌گویند شما به شهر خیانت کردید غیرمنصفانه است، به همین دلیل قضاوت منصفانه داشته باشند، چرا که هدف ما تنها حفظ و نگهداری از باغات شهر است و قصد دیگری نداریم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای حفظ و نگهداری درختان قانون داریم و این قانون در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسیده است، گفت: حذف و اصلاح آن به عهده ما نیست، چرا که 8 تن از وزیران در شورای عالی معماری و شهرسازی به این قانون رای می‌دهند و نمی‌توان آن را حذف کرد.

 

وی افزود:‌ قانون نیاز به اصلاح دارد، به همین دلیل معتقدم قانون در طرحی که کمیسیون سلامت شورای شهر ارایه می‌دهد، خلاصه نمی‌شود و همه کمیسیون‌های دیگر باید نظرات خود را در خصوص آن مطرح کنند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برخی از مباحث مطرح شده تنها جنبه عوام‌فریبی و عوام پسندانه دارد و از نظر بنده خارج از منطق است، چرا که عده‌ای به دلیل بغض و عداوتی که دارند نادرست قضاوت می‌کنند و یکدیگر را می‌کوبند.