نقوی‌حسینی: مقامات عربستانی با متانت و در حد و اندازه خودشان اظهارنظر کنند


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,نقوی‌حسینی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ولیعهدی محمد بن سلمان تاکید کرد که مقامات عربستان با متانت و در چارچوب مقررات بین‌المللی و در حد و اندازه خودشان باید اظهارنظر کنند. 

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به انتصاب "محمد بن سلمان" به عنوان ولیعهد جدید عربستان از سوی پادشاه این کشور و ادعاهای قبلی او در مقام جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان مبنی بر اینکه جنگ را به ایران خواهند کشید، گفت: با توجه به ولیعهدی "بن سلمان" از مقامات عربستان می خواهیم در چارچوب مقررات بین‌المللی، با متانت و در حد و اندازه خودشان اظهار نظر کنند.

 

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان جنگ با هیچ کشوری نیست و معتقد است می توان همه مناقشات را با گفت‌وگو بین کشورهای منطقه حل کرد و نیازی به دخالت بیگانگان نیست.

 

نقوی حسینی افزود: اظهارنظرهایی از جنس ادعاهای قبلی ولیعهد جدید عربستان، حاصل سفر ترامپ، رئیس‌جمهور داعشی بین‌المللی یعنی آمریکا است. ترامپ به عربستان رفت تا جنگ افروزی را بیشتر کند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: ایران هر نوع تهدید و هر نوع اقدام علیه امنیت ملی خود را پاسخ دندان شکن خواهد داد. پاسخی که پشیمان کننده خواهد بود.

 

شبکه الجزیره در اقدامی شیطنت آمیز همزمان با انتصاب محمد بن سلمان اظهارات قبلی او درباره ایران را که مربوط به حدود دو ماه پیش است، بازنشر داده است.