این ننگ، با اعلام برائت پاک نمی‌شود


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,احمدی‌نژاد

بعد از ثبت‌نام احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری، خیلی از حامیان دولت‌هان نهم و دهم از وی اعلام برائت کردند؛ اما آیا این تبری جستن، ننگ حمایت‌های بی‌چون و چرای قبلی را پاک خواهد کرد؟

 به گزارش آفتاب یزد؛ خبرنگار جوان خبرگزاری آنا در نشست به اصطلاح خبری محمود احمدی‌نژاد در حالی که بغضی بر گلو داشت، به او گفت: «شما هشت سال از بهترین سال‌های زندگی ما را سوزاندید.» اگرچه طرح این سخن در قامت خبرنگار وجاهتی نداشت اما بسیار بازتاب داشت، چراکه حرف دل بسیاری بود.

 

دیروز وقتی که رئیس دولت قبل برخلاف نهی پیشین برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد و کاندیدا شد، برخی از حامیان او بلافاصله از وی برائت جستند. یکی از آنان نوشت او مهره انگلیس است، دیگری با صراحت گفت: «خداحافظ احمدی‌نژاد»؛ یکی دیگر هم نامه‌ای نوشت و اعلام برائت کرد. از این قِسم زیاد بود. خلاصه بازار برائت از احمدی‌نژاد روز گذشته حسابی داغ شده بود.

 

بعضاً کسانی می‌آمدند و ناسزا علیه رئیس دولت قبل می‌گفتند که جزو بهترین ماله‌کش‌های سیاسی دولت قبل بودند و تا همین دو روز پیش، کرده و ناکرده احمدی‌نژاد را به همین سبک رفع و رجوع می‌کردند.

 

اکنون با رویکرد جدید رئیس دولت قبل در طول ماه‌ها و روزهای گذشته بیش از پیش عیار وی مشخص شده است و خیلی بهتر می‌توان درک کرد تفاوت سیاسیون بی‌ریشه و با ریشه را. اما در این میان پرسشی که سال‌هاست گریبان ما را گرفته، پررنگ‌تر شده است. به‌راستی تکلیف آن همه هزینه و فرصت‌سوزی چه می‌شود؟ تکلیف کسانی که روزگارشان در آن هشت سال سیاه شد اما اصولگرایان بنا به مصلحتی مشمئزکننده سکوت و تأیید می‌کردند، چه می‌شود؟ در واقع پاسخگوی پرسش آن خبرنگار جوان کیست؟

 

حامیان سابق احمدی‌نژاد تصور می‌کنند با تبری جستن از وی می‌توانند دامن خود را پاک کنند، به کناری نشسته و به زندگی خود ادامه دهند؛ اما به نظر می‌رسد اکنون ابتدای راه هستیم. ایشان باید در مورد خیلی از مسائل ریز و درشت پاسخگو باشند. ابهامات بسیاری در مورد سکوت آنان وجود دارد، چراکه می‌دانستند و نگفتند. آری؛ ممکن است فردی مشکل و نقص را تشخیص ندهد و خم به ابرو نیاورد که درباره چنین شخصی آنچنان حرجی نیست اما متاسفانه اصولگرایان نواقص و کوتاهی‌های دولت قبل را می‌دیدند و هیچ نمی‌گفتند. بدتر آنکه به هشدارهای زودهنگام بزرگانی چون مرحوم هاشمی نیز بی‌توجه بودند و به اشتباه تصور می‌کردند طرح خطاهای دولت وقت ناشی از بغض سیاسی است.

 

رویکرد حامیان سابق احمدی‌نژاد دیگر نامش یک ترفند سیاسی برای قدرت نگرفتن رقیب نیست و نبود بلکه خیانت به مردم و کشور است. به‌راستی چه کسی پاسخگوی این خیانت آشکار است؟