به دنبال فرمان مهاجرتی ترامپ؛ امارات کادر پروازهایش را تغییر داد


اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,امارات

در پی اجرای طرح جنجالی ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسافرانی از هفت کشور مسلمان به ایالات متحده، خطوط هوایی امارات اقدام به تعویض کادر پرواز و خدمه پروازهایش کرد. طبق دستور رئیس‌جمهوری جدید آمریکا، حتی خدمه پرواز هم نمی‌توانند از ایران، عراق، یمن، سوریه، سومالی، سودان و لیبی باشند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، خطوط هوایی امارات روزانه ۱۱ پرواز به شهرهای آمریکا دارد و سخنگوی این نهاد تاکید کرد که در راستای انطباق با ممنوعیت‌های جدید مجبور به تغییر کادر پروازی و خدمه شده است.

 

او تاکید کرد که پروازها به مقصد آمریکا طبق برنامه انجام می‌شود.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا جمعه گذشته حکمی را امضا کرد که جنجال‌های زیادی به پا کرد و بسیاری از مسافران را در فرودگاه‌های سراسر ایالات متحده گیر انداخت. طبق این حکم، مسافرانی از کشورهای ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن از ورود به آمریکا منع شدند. طبق اعلام انجمن حمل و نقل هوایی بین‌الملل، تصمیم مذکور موجب شد تا خطوط هوایی دچار سردرگمی و آشفتگی شوند.

 

جان استریکلند، از مشاوران هواپیمایی مستقل به رویترز گفت: وضعیت کنونی قابل مقایسه با هیچ شرایطی نیست. این تصمیم ترکیبی از سردرگمی دولت‌ها، بی‌اطمینانی در بسیاری از مسافران و نیز دردسرهای عملیاتی و نیز پیچیدگی برای ایرلاین‌ها در برنامه‌ریزی برنامه‌های پروازی ایجاد کرده است.

 

این ممنوعیت جنجالی شامل حال خلبان‌ها و مهمانداران این هفت کشور هم می‌شود و علاوه بر آنها، تمام خدمه پروازهایی که شهروند آمریکا نیستند باید یک ویزای ویژه برای ورود به آمریکا دریافت کنند. بسیاری از کشورها در فرودگاه مبدا اقدامات لازم را برای بررسی این موارد به عمل می‌آورند تا در هنگام ورود به آمریکا برای آنها مشکلی به وجود نیاید. جمعه گذشته پس از اجرایی شدن دستور ترامپ، ۱۰۰ تا ۲۰۰ مسافر در فرودگاه‌های آمریکا به مشکل برخوردند و در بازداشت بودند.