کشف ۳۷ کیلوگرم شیشه/افزایش رضایت مردم از پلیس/ دستگیری قاچاقچی کوکائین


اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,نیروی انتظامی

سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری به سؤالات نمایندگان رسانه‌ها پاسخ داد.

به گزارش فارس، سردار منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری خود به سوالات نمایندگان رسانه‌ها پاسخ گفت.

 

ارزش هر کیلو شیشه 5 میلیون است

منتظرالمهدی گفت: براساس نظر سنجی هایی که سازمان بسیج از بین 200 هزار نفر از مردم و 20 سازمان انجام داده پلیس در میزان رضایتمندی نمره 85 از 100 گرفته که این یعنی پلیس از بین 20 سازمان به رتبه 4 دست یافته است و طی سالهای پیش نیز این نمره بین 70 از 100 بوده است.

 

وی از افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر خبرداد و افزود: امسال افزایش پانزده درصدی کشفیات مواد مخدر را داشته ایم که در همین راستا چندی پیش 37 کیلو شیشه کشف شد.

 

منتظرالمهدی گفت: ارزش هر کیلو شیشه پنجاه میلیون است که برهمین اساس ارزش ریالی مواد مخدر مکشوفه معادل 1٨ میلیارد و پانصد میلیون ریال ارزش ریال است.

 

پخش قرص‌های غیرمجاز لاغری در برخی باشگاه‌ها

وی اظهار داشت: امروزه در برخی از باشگاههای ورزشی قرص هایی جهت کاهش وزن، افزایش تمرکز و شادی توزیع می شود که در کوتاه مدت شیشه این کار را انجام میدهد اما این اثرات مخربی در آینده دارد و باید توجه داشت که پایه و اساس این قرص ها مخدر شیشه است.

 

دستگیری قاچاقچی کوکائین

سخنگوی ناجا بیان کرد: اخیرا در یکی از مرزهای غربی کشور فردی با مقداری کوکائین دستگیر شد که از این فرد فقط 50 ملک به ارزش 170 میلیارد تومان کشف شده است که فقط در حساب همسر این متهم 1 میلیارد پول بوده است.

 

منتظرالمهدی در خصوص ثبت سند خودرو بیان کرد: هیچ تغییری در قوانین ثبت سند خودرو ایجاد نشده زیرا هر تغییری مستلزم طرح در مجلس است.

 

برهمین اساس شرط لازم جهت ثبت سند خودرو حضور در مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی است که باید توجه داشت سند سبز رنگی که دریافت می شود اعتبار لازم دارد.

 

نمی‌خواهیم با سردفتران در تقابل باشیم

وی بیان کرد: قانون افراد را مختار کرده است که افراد می توانند هم به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند و هم به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

 

سخنگوی ناجا بیان کرد: توصیه ما به سردفتران این است که از روایت های متفاوت از یک قانون خودداری کنند و بحران فکری ایجاد نکنند.

 

منتظرالمهدی تصریح کرد: با این که قصد نداریم دفاتر اسناد را در تقابل با پلیس قرار دهیم ولی پلیس این موضوع را مطرح کرده است.

 

ضرب و شتم هیچ کس توسط پلیس قابل قبول نیست

سخنگوی ناجا با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی گفت: اخیرا فیلمی در فضای مجازی پخش شده که فرد قصد ورود به کشور را دارد توسط مرزبانان مورد ضرب و شتم قرار میگیرد در حالی که این ضرب و شتم از سوی پلیس قابل قبول نیست اما پلیس این موضوع را پیگیری کرده است.

 

منتظر المهدی ادامه داد: تعدادی از افراد غیربومی که قصد ورود به کشور را داشته اند با فحاشی و رفتارهای غیراخلاقی با مرزبانان قرار گرفتند که از این میان 1 نفر از این افراد دستگیر شده‌است.

 

تأمین امنیت اولویت اول پلیس است

وی تاکید کرد: امنیت خود به خود ایجاد نمیشود و پلیس در این زمینه کوتاه نمی کند و تامین امنیت پلیس از اولویت های اصلی پلیس است.

 

وی گفت: مرزبانان در شرایط سخت با چشمانی باز در تلاشند تا امنیت مرزها را تامین کنند.

 

سخنگوی ناجا افزود: حدود 8755 کیلومتر مرز داریم که بیش از 8 هزار کیلومتر از این مرزها توسط مرزبانان ناجا حفاظت می شود.

 

شورای امنیت گذرگاه‌هایی را برای کوله بران مشخص کرده است

سخنگوی ناجا اذعان کرد: امروزه براساس دستور شورای امنیت و کار گروه مرز معابری برای کوله بران مشخص شده و تحت نظارت مبادی ورودی می توانند چند قلم کالای مشخص حدودا 48 تا56 نوع بار خود را حمل کنند.

 

وی گفت: ورود و خروج هر شخصی از مبادی غیر قانونی خلاف است و پلیس با آن مقابله می کند.

 

دستگیری بیش از 5 هزار جاعل

منتظرالمهدی از دستگیری تعدادی جاعل خبرداد و عنوان کرد: اخیرا بیش از 5000 جاعل توسط پلیس آگاهی دستگیر شده اند که بیش از 87 درصد از جرائم آنها در حوزه سابری بوده که توسط پلیس فتا شناسایی شده است.

 

وی بیان کرد: بیش از 81 درصد از جرائم جاعلان در حوزه کلاهبرداری مالی بوده است که از طریق فیشینگ و ایجاد درگاه های بانکی تقلبی این اقدامات صورت گرفته است.

 

به زودی رئیس جدید نظام وظیفه مشخص می‌شود

سخنگوی ناجا در خاتمه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر انتشار خبر بازنشسته شدن رئیس سازمان نظام وظیفه بیان کرد: سردار صدرالسادات پس از 30 سال خدمت حدود 1 ماه پیش بازنشسته شدند که در حال حاضر سردار کریمی جانشین ایشان هستند و قرار است بزودی رئیس جدید سازمان نظام وظیفه ناجا مشخص شود.