واکنش به نامه رئیسی برای ممنوع التصویری رئیس‌جمهور: قرار نیست یک ماه مانده به انتخابات رئیس‌جمهور و مسؤلان ممنوع التصویر شوند


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی، گفت: قرار نیست به خاطر این که انتخابات در پیش است فعالیت های کشور در طول یک ماه مانده به برگزاری انتخابات، متوقف و رئیس جمهور و مسئولان کشور ممنوع التصویر شوند.

محمد جواد آرین منش در گفت و گو با جماران در خصوص نامه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به رئیس صدا و سیما و رئیس جمهور گفت: به نظر من اگر قرار باشد که انتخابات در چهارچوب سالم خودش برگزار شود مهمترین محوری که  ما برای اجرای صحیح و سالم انتخابات در اختیار داریم توجه به سیاست ها ی ابلاغی انتخابات مقام معظم رهبری است. در این منشور سیاسی و انتخاباتی که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب  و با نظر رهبری به قوای سه گانه ابلاغ شد، محورها به دقت مورد توجه قرار گرفته و رسالت همه  نهاد ها، سازمان ها، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و نظامی ، صداو سیما و... مشخص شده است.

 

وی ادامه داد: امروز زمان اجرای این سیاست ها و تمرکز به این سیاست ها به منظور پیشگیری از اختلافات و برهم خوردن انسجام و وحدت ملی است. همه آنچه که ممکن است در این انتخابات پیش بیایید در این منشور مورد توجه قرار گرفته و می تواند ملاک همه نهاد ها و سازمان ها باشد. در ضمن رویه صدا و سیما در گذشته در ارتباط با انتخابات و سیاست هایی که از سوی رهبری برای صدا و سیما ابلاغ شده، می تواند ملاک قرار بگیرد.

 

عضو حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر این که  قرار نیست به خاطر این که انتخابات در پیش است  فعالیت های کشور در طول یک ماه مانده به برگزاری انتخابات، متوقف و رئیس جمهور و مسئولان کشور ممنوع التصویر شوند، اظهار کرد: باید دید آیا در گذشته فعالیت های دولت ها از هر جناحی که بوده اند، زمان انتخابات از سوی صدا و سیما متوقف می شده است؟ به نظر نمی رسد که در گذشته هم چنین چیزی بوده باشد و قانون انتخابات هم در این موارد ساکت است.

 

وی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر انعکاس فعالیت های دولت تبلیغ تلقی شود به این معنی است که تا یک ماه آینده صدا و سیما  باید رئیس جمهور،  همه کسانی که از دولت کاندیدا هستند و برخی از مسئولان کشور را بایکوت خبری کند؛ در حالی که چنین مجوزی  برای صدا و سیما وجود ندارد.

 

این فعال اصولگرا همچنین در مورد نامه ابراهیم رئیسی به رئیس جمهور نیز گفت: قسمت توصیه اخلاقی آقایی رئیسی امر بسیار خوبی است و این که همه باید اخلاق را رعایت کنند مورد قبول همه است. در مورد خود آقای رئیسی هم برخی صحبت های ناروا مطرح می شود. مثلاً می گویند تمام اقداماتی که ایشان در طول یک سال گذشته در جهت محرومیت زدایی داشته اند، در راستای تبلیغات بوده است. در حالی که چنین چیزی اصلا درست نیست چون ایشان اساساً از قبل  نیتی برای حضور در انتخابات نداشتند. یا اگر بگویند که  انعکاس فعالیت ها آستان قدس رضوی برای این که ممکن است تبلیغات تلقی شود باید متوقف شود هم اشتباه است.