دیدار وزیر مشاور در امور خارجه سیرالئون با ظریف


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ظریف

«محمد جبرائيل سيسه» وزير مشاور در امور خارجه سيرالئون عصر روز چهارشنبه با وزير امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

 به گزارش ایسنا، در این دیدار درخصوص چگونگی افزایش همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار اظهار کرد: آفریقا از لحاظ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و گسترش روابط با آفریقا از ابتدای انقلاب در اولویت ما بوده است.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی موجود در روابط دو کشور افزود: در دوران جدید ریاست جمهوری جناب آقای دکتر روحانی می‌توانیم با استفاده از مکانیزم‌های عملی، روابط اقتصادی دو کشور را بیش از گذشته افزایش دهیم.

 

وزیر امور خارجه استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی دو کشور را در این زمینه مهم ارزیابی کرد.‌

 

ظریف همچنین با اشاره به حوادث تروریستی در برخی از کشورهای اروپایی و آفریقایی، آمادگی کشورمان را برای همکاری با سیرالئون در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی اعلام کرد.

 

وزیر مشاور در امور خارجه سیرالئون نیز ضمن تاکید بر اهمیت روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران گفت: افزایش روابط در همه زمینه‌ها در دستور کار دولت متبوعش قرار دارد.

 

وی افزود: در سال ۲۰۱۵ میان دو کشور یک یادداشت تفاهم همکاری‌های اقتصادی به امضا رسیده و کشورش خواهان استفاده روز افزون از ظرفیت‌های اقتصادی ایران است.

 

محمد جبرییل سیسه بر نقش تعیین‌کننده ایران برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه و همچنین در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید و اظهار کرد: کشورش آماده همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است.