حضانت فرزند و طلاق، در قبال آزادی مرد کودک‌آزار


زن جوانی پس از گرفتن طلاق و حضانت فرزندش حاضر شد از شکایت علیه همسرش که فرزندشان را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد، صرف‌نظر کند.

 به گزارش شرق، چندی‌پیش زن جوانی که تابعیت افغانستانی داشت، با دختر ١٢ساله‌اش به کلانتری خاتون‌آباد پاکدشت ورامین مراجعه و از همسرش رامین شکایت کرد. او به مأموران گفت: فرشته دختر ١٢ساله‌ام به کرات مورد آزار و اذیت پدرش قرار گرفته است. او بارها من را با چاقو و اسلحه تهدید کرد که اگر به کسی چيزي بگويم یا از او شکایت کنم، من را خواهد کشت. یک‌ بار موضوع را با پدرشوهرم در میان گذاشتم؛ او در پاسخ به من گفت اشکال ندارد پدرش است؛ تو باید کارهای او را پنهان نگه داری.

 

با شکایت این زن جوان، پرونده علیه رامین به جریان افتاد و مأموران تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. آنها ابتدا از فرشته ١٢ساله تحقیق کردند؛ او با تأیید حرف‌های مادرش به مأموران گفت: هر بار که مادرم از من دفاع می‌کرد یا از پدرم شاکی می‌شد، او را با چاقو تهدید می‌کرد و کتک می‌زد. نمی‌دانم چرا پدرم با من و مادرم این‌طور رفتار می‌کرد.

 

از این وضعیت خسته شده بودم؛ برای همین یک روز هنگامی که پدرم به من پول داد تا برایش قرص بخرم به خانه خاله‌ام رفتم و موضوع را با او در میان گذاشتم. او به من و مادرم پیشنهاد داد از پدرم شکایت کنیم. بااین‌حال که از او شکایت کرده‌ایم اما من هنوز از پدرم می‌ترسم که شاید بلایی سر ما بیاورد.

 

بازپرس فرشته را به پزشکی‌قانونی فرستاد و پزشکی‌قانونی آثار کودک‌آزاری روی بدن این دختر ١٢ساله را تأیید کرد.

 

با تأیید آثار آزار و اذیت روی بدن فرشته، مأموران رامین را مورد بازجویی قرار دادند. او با انکار این موضوع ادعا کرد هرگز به خانواده‌اش آزاری نرسانده‌ است. در ادامه تحقیقات مأموران به محل کار رامین رفتند. همکاران رامین به مأموران گفتند تاکنون مورد سوئی از او مشاهده نکرده‌‌اند. پس از این گفته‌ها مأموران برای تکمیل پرونده محل زندگی رامین را بازرسی و یک قبضه اسلحه بادی در آنجا کشف کردند.

 

به‌این‌ترتیب با توجه به شکایت این زن جوان و سایر مدارک موجود در پرونده، کیفرخواستی علیه رامین صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ١١ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. در ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد، سپس شاکی در جایگاه حاضر شد و بار دیگر شکایت خود را مطرح کرد. همسر متهم گفت: سال‌هاست که شوهرم دخترم را مورد کودک‌آزاری قرار می‌دهد و زندگی را برای او و من سیاه کرده‌ است. من در این زندگی نابود شدم و چیزی هم نمی‌خواهم اما دخترم هنوز بچه ‌است و اگر زیر دست چنین پدری باشد، به نابودی و فساد کشیده ‌می‌شود. من از شوهرم شکایت دارم اما اگر من را طلاق دهد و حضانت دخترم را هم به من بدهد، من و دخترم از شکایتمان صرف‌نظر می‌کنیم. اما شوهرم باید قول بدهد که دیگر کاری با ما نداشته ‌باشد؛ در غیراین‌صورت شکایت دارم و خواستار محاکمه او هستم. با پایان گفته‌های شاکی، رامین برای دفاع از خود در مقابل قضات ایستاد و گفت: من زندگی‌ام را دوست دارم و هرگز به خانواده‌ام آزاری نرسانده‌ام و همسرم دروغ می‌گوید.

 

در ادامه رسیدگی هنگامی که رامین متوجه شد مدارک زیادی علیه او وجود دارد که نشان می‌دهد او دخترش را مورد کودک‌آزاری قرا داده و همسرش را هم کتک زده‌ است و با اثبات این موضوع همسرش به راحتی می‌تواند از او طلاق بگیرد و قانون هم در سلب حضانت دختربچه از پدرش، از مادر و دختر حمایت می‌کند، قبول کرد که همسرش را طلاق دهد و حضانت فرشته را نیز به او بسپارد.

 

در پایان این زن هنگامی که همسرش حاضر به این کار شد، از شکایت خود صرف‌نظر کرد.