جمع آوری خرده فروشان و معتادان متجاهر 12 استان از 20 اسفند


اخبار اجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,ستاد مبارزه با مواد مخدر

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر از اجرای طرح جمع آوری خرده فروشان و معتادان متجاهر 12 استان کشور که عمدتا استان‌های گردشگری در ایام نوروز هستند خبر داد و گفت: این طرح به منظور پاک کردن چهره شهرهای مرکزی این 12 استان از بیستم اسفند ماه تا پایان خرداد ماه 96 اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سردار علی مویدی در حاشیه جلسه صد و سی و سوم ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور وزیر کشور در محل وزارت کشور برگزار شد در خصوص طرح جمع آوری خرده فروشان و معتادان متجاهر 12 استان، گفت: این طرح در 12 استانی که بیشترین تعداد معتاد متجاهر، بیشترین آلودگی و بیشترین تعداد خرده فروش را دارند در قالب یک طرح فوق العاده از 20 اسفند ماه تا پایان خرداد اجرا خواهد شد.

 

وی در ادامه تاکید کرد: هدف این طرح تنها جمع‌آوری معتادان متجاهر است نه هر معتادی به این ترتیب چنانچه مصداق تجاهر فرد به اعتیاد محرز شود پس از جمع آوری به مراکز تعریف شده اعزام و تمام اقدامات آموزشی، بهداشتی، تربیتی و ... برای آنها اجرا خواهد شد.

 

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان آنکه این طرح در اختیار استانداران این 12 استان قرار گرفته است و این استان‌ها عمدتا مقصدهای گردشگری ایام نوروز هستند گفت: استانداری‌ها و شورای هماهنگی این استان‌ها بر اساس دستور ستاد مبارزه با مواد مخدر موظف به ساماندهی خرده فروشان و معتادین متجاهر به خود هستند.

 

مویدی در خصوص خرده فروشان نیز اظهار کرد: طرح جمع آوری خرده فروشان در قالب یک طرح با هماهنگی سازمان زندان‌ها، قوه قضاییه و نیروی انتظامی به منظور ساماندهی آنها اجرا شده و پس از جمع آوری تا اطلاع ثانوی نگهداری خواهند شد.

 

مویدی در خصوص این 12 استان نیز گفت: استان‌های فارس، خراسان رضوی، تهران، کرج، اصفهان، خرم آباد، خوزستان و ... که عمدتا استان‌های گردشگری در ایام نوروز هستند اجرا خواهند شد.

 

وی همچنین گفت: پس از اجرای این طرح و بعد از ارزیابی‌ها و بررسی‌ها در خصوص میزان تاثیرگذاری آن و در صورت آمادگی سایر استان‌ها این طرح توسعه خواهد یافت.

 

به گفته قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر تا امروز 675 تن انواع مواد مخدر و روانگردان در کشور کشف شده است.