استقبال ژاپن از موضع آمریکا در قبال کره‌شمالی؛ "همه گزینه‌ها روی میز است"


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,ژاپن

درحالی که کره‌شمالی و چین از مواضع آمریکا در قبال پیونگ‌یانگ انتقاد می‌کنند، ژاپن از اقدام واشنگتن مبنی بر در نظر گرفتن تمام گزینه‌ها علیه کره‌شمالی استقبال کرده است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تومومی اینادا، وزید دفاع ژاپن امروز یکشنبه طی اظهاراتی از اقدامات واشنگتن در واکنش به آزمایش اخیر موشکی کره‌شمالی حمایت و هم‌چنین بر تمایل توکیو جهت افزایش همکاری‌های امنیتی با آمریکا تاکید کرد.

 

اینادا طی سخنرانی خود در یک کنفرانس امنیتی در سنگاپور در این باره ادامه داد: آمریکا به خوبی هم در عمل و هم در کلام نشان داده است که تمامی گزینه‌ها را در مقابل کره‌شمالی در نظر می‌گیرد. من شدیدا از چنین موضعی حمایت می‌کنم. اتحاد قدیمی ژاپن و آمریکا به صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند.

 

از سوی دیگر او از کشورهای اروپایی خواست تا مانند آمریکا نیروهای دریایی خود را به این منطقه اعزام کنند تا بتوانند مانع از حملات احتمالی پیونگ‌یانگ به همسایگانش شوند.

 

وزیر دفاع ژاپن هم‌چنین خواهان اجرای جامع و کامل قطعنامه‌های سازمان ملل علیه برنامه آزمایش تسلیحاتی پیونگ‌یانگ شد. هم‌زمان در این کنفرانس، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا از کره‌شمالی به عنوان "خطری حاضر و واضح" و "یک تهدید نظامی" یاد کرد.

 

ماتیس در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله پیشگیرانه آمریکا به کره‌شمالی خاطرنشان کرد، واشنگتن تمامی گزینه‌های جایگزین را در این مسئله امتحان می‌کند تا بتواند مانع از گسترش بلندپروازی‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ شود.