مجید انصاری:برخی نامزدها روش های غیراخلاقی تبلیغات آمریکایی را شبیه سازی می کنند


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , مجید انصاری

معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهوری گفت: برخی نامزدها سیاست سرزمین سوخته را دنبال کرده و روش های غیر اخلاقی تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا را شبیه سازی می کنند. 

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجید انصاری، سه شنبه در جمع اصحاب رسانه در کرمان افزود: انتظار نمی رفت برخی مدعیان اخلاق ارزشی، شیوه های غیر اخلاقی کسب قدرت به هر قیمت را در پیش بگیرند.

 

وی بیان کرد: برخی با این فرضیه به میدان آمده اند که هر چه گفتند و کردند کسی آنها را دنبال نمی کند.

 

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: در سال 84 و 88 این تجربه تلخ را داشتیم که یکی از نامزدها با شیوه تخریب و سوء استفاده از فضای رسانه ملی در حقیقت بنیان اخلاق سیاسی را به هم ریخت و ظلم زیادی به مردم، کشور و شخصیت های بزرگی از جمله مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه پایه حوادث بعدی در سال 88 در بداخلاقی همین نامزد در مناظره ها گذاشته شد، عنوان کرد: قبل از آنکه ما پی گیر حقوقی این موضوع ها باشیم، مردم باید پیگیری اخلاقی داشته باشند.

 

وی اظهار کرد: برخی کاندیداها پیروزی خود را در تخریب دیگران با تهمت، دروغ آشکار و انکار حقایق غیرقابل انکار و کم و هیچ جلوه دادن خدمات نظام، که از طریق قوه مجریه و رئیس جمهوری در سه سال اخیر انجام شده، می دانند و در صدد هستند فضای دو قطبی ایجاد کرده و با مایوس کردن مردم نسبت به وضع موجود ، خود را فرشته نجات کشور معرفی کنند که این مساله غیر شرعی و غیر اخلاقی است و با ارزش های نظام سازگار نیست.

 

حجت الاسلام انصاری گفت: چگونه کسی می خواهد به عنوان رئیس جمهوری کشور امین، عادل و امانت دار باشد در حالی که کمترین امانت داری و عدالت را در نقد رقیب رعایت نمی کند و با دروغگویی محض، تهمت زدن و یا کتمان حقایق سعی می کند زمینه رای برای خود ایجاد کند.

 

وی تصریح کرد: قوه قضائیه وظایفی دارد و ستادها موارد خلاف قانون را منعکس می کنند و قوه قضاییه باید رسیدگی کند و در این رابطه معاون حقوقی در مواردی که به کلیت دولت یا به رئیس جمهوری به عنوان یک منصب نه یک نامزد توهین شود، اقدام می کند.

 

وی تاکید کرد: البته باید کاری کنیم که بداخلاقی ها رخ ندهد و یا متوقف شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان، روحانی و جهانگیری را از نیروها و شخصیت های برجسته می دانند و اختلافی را بین آنان نمی بینیم.

 

** روحانی به خوش حافظگی معروف است

حجت الاسلام انصاری در پاسخ به این سئوال که برخی می گویند دسترسی آقای جهانگیری به آمار بیشتر از آقای روحانی است، گفت: روحانی قدیمی ترین و با تجربه ترین مدیر کشور است که در 38 سال گذشته در کانون اطلاعات کشور بوده است.

 

وی از روحانی به عنوان رئیس جمهوری فعال و مطلع نسبت به تمامی مسائل کشور یاد کرد و گفت: طبیعی است معاون اول رئیس جمهوری در تقسیم کار در همه دولت ها، بخش اجرایی و ارتباط تنگاتنگ با مدیران اجرایی را دارد.

 

وی با باین اینکه آقای روحانی به خوش حافظگی و تسلط بر آمار معروف است، یادآور شد: از نقاط قوت معاون اول دولت تدبیر و امید نیز این است که در مقایسه با معاون اول برخی دولت های دیگر، در این حد از پختگی و تجربه طولانی قرار دارد.

 

** جمهوری اسلامی، رکورد دار مراجعه به آرای عمومی 

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: آزادی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بود که در پرتو آن رای مردم معنا یافت و انقلاب اسلامی توانست حق مشارکت و دخالت در سرنوشت کشور را که از مردم سلب شده بود به آنان برگرداند و در 38 سال گذشته رکوردی را در رجوع به آرای مردم و برگزاری انتخابات پشت سر گذاشته است.

 

انصاری بیان کرد: در این ایام فرصتی برای دولت مستقر وجود دارد که خدمات انجام شده را بیان کند و طبعا در فضای رقابتی موجود انتقاداتی نیز صورت می گیرد که اگر صحیح نیستند باید برای پاسخگویی به آنها اقدام کند و اگر این انتقادها صحیح است باید آنها را بپذیرد و ارائه راه حل برای آن در این ایام مورد توجه قرار گیرد.

 

** لزوم حرکت نامزدها بر مدار اخلاق، قانون و عدالت

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: انتظار مردم، نظام، قانون اساسی و توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی مبتنی بر این است که کاندیداها در این مسابقه سیاسی بر مدار اخلاق، قانون و عدالت حرکت کنند و اگر برنامه ای برای بهبود اوضاع کشور دارند ارائه دهند و اگر نقدی به وضعیت موجود دارند نیز منصفانه و با رعایت اخلاق و انصاف و همراه با ارائه راهکار مطرح کنند.

 

انصاری از مردم به عنوان داوران هوشمند، فکور و فهیم یاد کرد و گفت: دنیا و منطقه ما شرایط خاصی دارد و کشورهای اسلامی و منطقه درگیر انواع تنش ها، خشونت ها و اقدامات تروریستی عوامل استکبار است و بدخواهان جمهوری اسلامی با انواع تبلیغات مایوس کننده درصدد هستند که مردم به ویژه نسل جوان را از شرکت در انتخابات منصرف کنند.

 

وی ادامه داد: برای خنثی کردن توطئه ها باید مشارکت حداکثری رخ دهد و با این کار، انسجام ملی به رخ جهانیان کشیده شده و اقتدار ملی حفظ می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: به هر میزان که حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، هم افزایی و قدرت ملی بیشتر می شود و یقینا پیروز میدان مردمی خواهند بود که کشور متعلق به آنهاست و مسئولان نیز خدمتگزار آنها هستند.

 

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: انتظار مردم و رهبری مبنی بر رعایت اخلاق، قانون و عدالت از سوی برخی کاندیداها مورد بی توجهی قرار گرفته که بر مدار بد اخلاقی و تخریب امید جامعه حرکت می کنند.

 

وی یادآور شد: برخی از سیاه نمایی ها و بی انصافی ها نهایت سوء استفاده را می کنند و باید بیشتر مراقبت کنیم.

 

وی به نقش رسانه ها در آگاهی بخشی به جامعه و مردم اشاره و بیان کرد: مردم در معرض اطلاع رسانی رسانه ها هستند و هر رسانه می تواند نقش یک ستاد را در جریان انتخابات ایفا کند.

 

** مرخصی معاون حقوقی رئیس جمهوری برای سفر به کرمان 

معاون حقوقی رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود گفت: امروز را مرخصی گرفته و به عنوان فعال سیاسی و عضو مجمع روحانیون مبارز در خدمت شما هستم زیرا مسئولان به عنوان سمت رسمی نمی توانند له یا علیه کسی صحبت کنند.

 

** تهیه متن اولیه حقوق شهروندی در 100 روز اول دولت یازدهم

این فعال سیاسی در ادامه بیان کرد: رئیس جمهوری در روزهای اول قول دادند که منشور حقوق شهروندی را منتشر کنند و در 100 روز اول متن اولیه این منشور تهیه شده و بر روی سایت قرار گرفت و مدت زیادی طول کشید تا جمع بندی از نخبگان و صاحب نظران درباره این منشور انجام شود.

 

وی اظهار کرد: متن منشور حقوق شهروندی بعد از بارها ویراستاری، تکمیل و مشاوره در آذرماه سال گذشته با نظارت آقای روحانی نهایی شد و در همایش حقوق شهروندی رونمایی و اجرایی شد.

 

وی با بیان اینکه بعد از رونمایی منشور حقوق شهروندی بخشنامه ای به همه دستگاه های زیر مجموعه قوه مجریه ابلاغ شد تا این منشور اجرایی شود، گفت: به وزارتخانه ها نیز اعلام شده برنامه اجرایی و عملیاتی خود را ظرف یک ماه اعلام کنند و دستیار ویژه برای نظارت و اجرای این منشور ماموریت یافت.

 

وی با تاکید بر اینکه حقوق شهروندی مجموعه حقوق همه شهروندان کشور است، گفت: بخشی از حقوق شهروندی مربوط به قوه قضائیه است و براساس پیش نویس منشور، در برخی موارد تعهد رئیس جمهوری کمک و پیگیری امور بوده است.

 

وی با بیان اینکه احکام منشور حقوق شهروندی در قوه قضائیه نیز باید اجرایی شود، افزود: تعاملات خوبی در این زمینه وجود دارد.

 

این فعال سیاسی عنوان کرد: برخی لوایح باید از سوی قوه قضائیه، برخی با همکاری قوه قضائیه و مجریه و برخی نیز از سوی دولت تهیه و ارسال شود.

 

وی ادامه داد: گام اول حقوق شهروندی این است که مردم بدانند چه حقوقی دارند و بعد از آن، این حقوق را مطالبه کنند تا مسئولان ناگزیر به اجرای آن باشند.

 

وی تصریح کرد: رئیس جمهوری کشور داوطلبانه به میدان اجرای منشور حقوق شهروندی آمده و این مجموعه را به مردم عرضه کرده و رئیس جمهوری خود را برای اجرای آن متعهد کرده که گام بزرگ و خوبی است.

 

انصاری یادآور شد: حقوق شهروندی به گونه ای در کشور فرهنگسازی شده که برخی دیگر از کاندیداها نیز از آن به عنوان مطالبه و برنامه خود یاد می کنند که این را یک گام به جلو می دانیم.

 

وی گفت: امن تر شدن فضای دانشگاه ها، آزادی عمل بیشتر رسانه ها، مردم، معلمان و دانشجویان از اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه آزادی ها بوده است که شاهد تبدیل فضای امنیتی دانشگاه به فضای امن و تامین امنیت نسبی بیشتر برای رسانه ها هستیم.

 

انصاری با تاکید بر اینکه بیش از 80 درصد آنچه دولت انجام داده در راستای حقوق شهروندی بوده، گفت: برجام، اقدامات حوزه سلامت، خودکفایی کشاورزی، مشارکت دادن خانم ها در مسئولیت ها و ایجاد شغل برای جوانان در راستای اجرای فصولی از منشور حقوق شهروندی بوده است.

 

** اقدامات بزرگ دولت برای جامعه کارگری 

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: در جلسه دیروز چندین هزار نفر از کارگران حضور داشتند و چند نفری نیز شعارهایی را طرح کرده اند اما افتخار دولت این است که سعی کرده کسی را به خاطر اظهار نظر و شعار دستگیر نکند ولو شعارها علیه دولت باشد.

 

وی با تاکید براینکه مراسم دیروز بخش های حماسی بسیار زیبایی داشت، افزود: دولت برای جامعه کارگری کارهای بزرگی انجام داده و کارگران به خوبی می دانند برای اولین بار افزایش سنواتی حقوق کارگران نسبت به تورم سالانه بیشتر بوده است و این به معنای افزایش قدرت خرید کارگران در این دولت است.

 

وی تاکید کرد: قشر کارگران حتما نیاز به رسیدگی و توجه بیشتری دارد و دولت برنامه اساسی برای ارتقای سطح معیشت و رفاه کارگران دارد.

 

وی گفت: این دولت قشر شریف کارگر را نیروی اصلی و در مجموع سرمایه انسانی را سرمایه اصلی توسعه کشور می داند و با توسعه اشتغال و رفع مشکلات واحدهای تولیدی درصدد خدمت به این قشر است.

 

** تزریق 170 هزار میلیارد ریال به واحدهای صنعتی غیر فعال 

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: سال گذشته 21 هزار واحد صنعتی نیمه تعطیل یا تعطیل شده از قبل، با 170 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیصی دولت یازدهم فعال شده و با رونق تولید، اولین گروهی که متنعم شدند کارگرانی هستند که کار می کنند و بعد نیز فرزندان آنها و عموم مردم بهره مند می شوند.

 

** دولت روحانی، فراجناحی است 

وی در ادامه سخنان خود گفت: آقای روحانی از ابتدا اعلام کرده اند که مستقل هستند و دولت فراجناحی خواهند داشت و می بینیم که بدنه اصلی برای ایشان و فعالان اصلی ستادهای انتخابات مستقل ها و اصولگرایان بودند.

 

وی از دولت تدبیر و امید به عنوان جامع ترین و فراگیرترین دولت یاد کرد و ادامه داد: در سطح کشور نیز سعی شد این سیاست ادامه یابد.

 

وی با طرح این مطلب که در دولت گذشته افراد به محض آنکه سخنی می گفتند به صورت گسترده حذف می شدند و وزیر در هوا و در مسیر ماموریت عزل می شد، گفت: در این دولت قرار نبود این کارها را انجام دهند و البته در برخی جاها و استان ها آنگونه که شایسته بوده از توانایی اصلاح طلبان استفاده نشده است.

 

عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: البته اصلاح طلبان با فهم و شعور سیاسی و فداکاری بالای خود، انقلاب را از خود می دانند و هرگز دنبال سهم خواهی نبوده اند.

 

انصاری بیان کرد: اگر قرار بود بر اثر بی مهری ها کسی صحنه را خالی کند، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی باید هزار بار صحنه را خالی می کردند اما چون کوه استقامت کردند و تا آخرین روز ماندند و در آخرین روز از زندگی خود نیز با شوق و عشق نسبت به آینده ایران و از مظلومیت دولت روحانی صحبت کردند و آقای خاتمی نیز همین طور.

 

وی گفت: در دور دوم دولت سعی می شود توجه بیشتری به شایستگی های این عزیزان داشته باشیم اما فراجناحی بودن و فراگیر بودن دولت به عنوان شعار محوری ادامه می یابد.

 

** رقبای روحانی فضای تبلیغاتی سال 92 را رها نکردند 

حجت الاسلام انصاری گفت: رقبای آقای روحانی و مخالفان دولت تدبیر و امید از سال 92هیچ لحظه ای از فضای انتخاباتی و تبلیغات انتخاباتی سال 92 خارج نشدند و این در حالی است که باید همکاری می کردند.

 

وی با بیان اینکه دولت در طول فعالیت خود رسانه نداشت، گفت: برخورد رسانه ملی در بیان خدمات دولت روحانی با دولت قبل برابر نبود.

 

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر ادعای تک بعدی بودن اقدامات دولت تدبیر و امید و تمرکز بر سیاست خارجی، تاکید کرد: دولت به هیچ وجه تک بعدی نبود و در همه زمینه ها توفیقات بزرگی را به دست آورد.

 

وی گفت: آقای روحانی وقتی دولت را تحویل گرفت اقتصاد کشور با زلزله بالای هشت ریشتر آسیب دیده بود و به تعبیر ریاست جمهوری در خونریزی شدید مشرف به مرگ بود و رکود عمیق منفی 6.8 درصد و تورم 44 درصدی داشتیم و هر روز قدرت خرید و توان جیب مردم کمتر می شد.

 

وی ادامه داد: در ابتدای تحویل گرفتن دولت، واحدهای تولیدی در حال تعطیل شدن بود و واردات کالای قاچاق به بالای 25 هزار میلیارد تومان رسیده بود.

 

وی تصریح کرد: در آن دوران واردات برنج و شکر، فریاد کشاورزان را بلند کرده بود و گندم کاران به دلیل گران بودن نهاده ها دست از کاشت برداشته بودند و ذخایر گندم کشور به 18 روز رسیده بود و باید حدود 6 میلیون تن گندم وارد می کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه آقای روحانی تاکید کرد که باید بلافاصله جلوی خونریزی شدید اقتصاد گرفته شده و تورم کنترل شود، گفت: این کار بی سابقه بود که ظرف حداکثر سه سال تورم کشور حدود 34 درصد کاهش یافت و از رکود خارج شده و به رشد اقتصادی 4درصدی رسیدیم.

 

وی با اشاره به بدهکاری گسترده دولت به شبکه بانکی و پیمانکاران در ابتدای دولت تدبیر و امید، گفت: بیکاری در جامعه بیداد می کرد و با وجود لشکر عظیم متولدین دهه 60 که به دنبال اشتغال بودند، اشتغال خواهی به اوج خود رسیده بود و بیکاران روز به روز اضافه می شدند.

 

وی گفت: در این دولت نزدیک به 500 هزار شغل خالص در کشور ایجاد شده و حال آنکه میانگین شغل خالص در دولت گذشته 14 هزار نفر در هر سال بوده است. 

 

وی خاطرنشان کرد: 10 میلیون نفر بیمه شده اند و 21 هزار تخت بیمارستانی در این دولت به تخت های موجود افزوده شده است.

 

وی افزود: در دولت تدبیر و امید 14.5 تن گندم تولید شده که 11.5 میلیون تن توسط دولت از کشاورزان خریداری شده و ذخیره گندم کشور از 18 روز به 18 ماه افزایش یافته است و این معنای واقعی عمل به اقتصاد مقاومتی است.

 

حجت الاسلام انصاری گفت: در حوزه دانش بنیان نیز 2 هزار و 500 شرکت دانش بنیان توسط دولت تدبیر و امید ایجاد شده و دانشگاهیانی که به خارج می رفتند مانده اند و با حمایت های فکری و معنوی دولت، در حال تبدیل شدن به صاحبان برندهای جهانی هستند زیرا این دولت این افراد را ستاره دار و پرونده دار نکرده است.

 

وی با طرح این مطلب که برخی می بینند و حسادت می کنند، گفت: اکنون تمامی روستاهای بالای 20 خانوار کشور از برق و اینترنت برخوردار هستند.

 

** هوای تهران تا 30 سال آینده پیش فروش شده

وی با اشاره به اینکه برخی این روزها علم محیط زیست را برافراشته اند، گفت: آقایی که می گوید دولت هوای تهران را از مردم گرفته است، هوای تهران را تا 30 سال آینده با تراکم فروشی پیش فروش کرده و شش های تهران را نابود کرده اند.

 

وی یادآور شد: شبی نبوده که صدای گوشخراش اره برقی از محل های درختان انبوه گذشته به گوش نرسد و به جای آن تیرآهن و میلگرد نکارند.

 

انصاری تصریح کرد: اینکه برای تامین پول، تراکم سیار بفروشند از عجایب خلقت است که پول را به جیب برخی سرمایه داران سرازیر می کند.

 

وی تاکید کرد: برای پول گرفتن، زد و بند کردند و فاجعه در تهران رخ داد.

 

عضو مجمع روحانیون مبارز یادآور شد: دولت تدبیر و امید موضوع محیط زیست را جدی گرفت، دریاچه ارومیه را احیا کرده و پتروشیمی با بنزن بالا تولید نمی شود و در خوزستان نیز 2 هزار هکتار را برای درختاری و مالچ پاشی در نظر گرفته اما باید توجه داشت که کار می کنیم اما فرصتی برای تبلیغات در اختیار نداریم.

 

وی با اشاره به اینکه قدردان اقدامات سپاه و بسیج هستیم، گفت: 220 هکتار از مجموع بیش از 2 هزار هکتار اراضی تعیین شده برای مالچ پاشی و درختکاری را سپاه و بسیج در دست گرفته اند و رسانه ملی 10 دقیقه در این باره گزارش تهیه کرده و از 2هزار و پنج هکتار دیگر خبری نیست.

 

وی با اشاره به اینکه در چند ماه آینده ایران صادر کننده بنزین می شود و هم اکنون بنزین یورو چهار در کشور تولید می شود، گفت: پروژه مربوط به این کار در دولت قبل چهار درصد پیشرفت داشت که در این دولت یک میلیارد و 700 میلیون دلار پول دادیم و کار به اتمام رسیده است.

 

انصاری افزود: جالب است که چند روز قبل که برای اولین بار پیمانکار پروژه آنرا افتتاح کرد ، صدا و سیما در برنامه اش گفت قرارگاه کار کرده است و هیچ نگفت که حل مشکل حقوقی و طراحی توسط دولت انجام شده است.

 

وی با تاکید براینکه برجام سایه تحریم را از سر کشور برداشته است ، گفت: دولت تدبیر و امید در عرصه های فرهنگی، دینی و ارزشی آمارهای زیادی دارد که با اقدامات دولت قبل قابل مقایسه نیست.

 

وی بیان کرد: اقتدار کشور در حوزه مسائل دفاعی است و این ملت مقتدر است وسئوال این هست که جز دولت روحانی چه کسی این کار را کرده که به جوانانی میدان داده تا پیشرفته ترین و سریع ترین موشک ها را بسازند که میانگین سنی آنها 28 سال است.

 

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه دولت نسبت به امنیت مردم بسیار متعهد بود، گفت: اگر به موقع سرمایه گذاری نشده و نیروهای مسلح و امنیتی تجهیز نمی شدند، ممکن بود کشور ما نیز تهدید شود.

 

وی تاکید کرد: این دولت در همه عرصه ها بر اساس اولویت بندی اقدام کرده، کمتر شعار داده و بیشتر اقدام کرده و از جهت تخریب و نداشتن رسانه و بی مهریهای رسانه ای مظلوم ترین دولت ها بوده است.