استقلال چگونه می‌تواند دو بازیکن آزاد جذب کند؟


اخبارورزشی,خبرهای   ورزشی, استقلال

باشگاه استقلال در صورت حل مشکل نقل و انتقالاتی خود می‌تواند دو بازیکن آزاد جذب کند.

 به‌ گزارش ‌ایسنا، محمودزاده، مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال در زمینه جذب دو بازیکن آزاد توسط تیم استقلال اظهار کرد: جپاروف و آندرانیک تیموریان با تیم سابق خود قرارداد داشتند و گرفتن رضایت نامه در زمان نقل و انتقالات لازم است ولی کافی نیست. ما دو نوع رای داریم؛ رای کسر امتیاز قابل بازگشت نیست اما رای محرومیت قابل بازگشت است.

 

او ادامه داد: با توجه به اینکه بازه زمانی نیم فصل نقل و انتقالات تا ۱۴ بهمن ادامه دارد، مدیران باشگاه استقلال باید قبل از این تاریخ با ارائه اسناد و مدارک به فیفا مشکل ثبت قرارداد بازیکنان جدید را حل کنند. ولی اگر مشکل بعد از ۱۴ بهمن حل شود با توجه به استفاده از قانون بازیکنان سهمیه ای فیفا، هر تیمی در صورتی که در لیست اسامی خود جا داشته باشد؛ می‌تواند ۳ بازیکن سهمیه فیفا را جذب کند.

 

محمودزاده در برنامه رادیویی "از فوتبال چه خبر" گفت: باشگاه استقلال به دلیل اینکه قرارداد برخی از بازیکنان را فسخ کرده لیستش به اندازه ۳ بازیکن جای خالی دارد و می تواند در صورت رفع مشکل نقل و انتقالات دو بازیکن مورد نظر، اقدام به جذب آنان کند. طبق قانون سهمیه فیفا جپاروف و تیموریان باید با باشگاه سابق خود فسخ قرارداد کنند. این شرط لازم است اما شرط کافی، ثبت قرارداد با باشگاه جدید است.

 

بنابراین فیفا به باشگاهی که نتوانسته بازیکنان مورد نظر خود را در دو پنجره نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی جذب کند و یا بازیکنان خوبی که در این دو پنجره، نتوانستند باشگاه مطلوب خود را انتخاب کنند؛ فرصت می دهد که کار جابجایی خود را انجام دهند.