لیگ قهرمانان آسیا/ ترکیب احتمالی استقلال برابر الاهلی امارات


اخبارورزشی ,خبرهای   ورزشی , استقلال

منصوریان در دیدار با الاهلی بار دیگر به جوانانش اعتماد خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، استقلال تهران فردا در دبی به مصاف الاهلی امارات در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد رفت. منصوریان در این دیدار مجتبی حقدوست و مگویان را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

 

شاگردان منصوریان با چند تغییر در ترکیب مقابل دیدار با السد در مرحله پلی آف پای به میدان خواهند گذاشت. آرایش ترکیب احتمالی استقلال در این دیدار به صورت 2 ــ 4 ــ 4 است و احتمالا بازی هجومی را از آبی‌ها شاهد خواهیم بود.

 

بازگشت کاپیتان شماره یک

 

دروازبان با تجربه آبی‌ها در مصاف با ذوب آهن به دلیل محرومیت حضور نداشت اما رحمتی در دیدار با الاهلی به عنوان کاپیتان درون دروازه استقلال به میدان می‌رود. مهدی رحمتی که یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان فعلی استقلال با تجربه بین‌المللی محسوب می‌شود از امیدهای اصلی منصوریان در درون دروازه محسوب می‌شود که عملکردش برابر السد هم یکی از دلایل اصلی حضور آبی‌ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به شمار می‌رود.

 

قلب برزیلی استقلال

 

در خط دفاع زوج برزیلی رابسون و پادوانی در دیدارهای اخیر استقلال نمایش خوبی را از خود نشان دادند و احتمال اعتماد منصوریان برای حضور این دو بازیکن در ترکیب اصلی زیاد است. اوج درخشش این دو را در دور برگشت لیگ برتر می‌توان عنوان کرد که آنها در 7 دیدار اخیر 6 گل دریافت کرده و عملکرد بهتری نسبت به دور رفت از خود به جا گذاشته‌اند.

 

وریا یا فابرگاس؟

 

وریا غفوری به دلیل مصدومیت در دیدار مقابل ذوب آهن حضور نداشت و خسرو حیدری به جای او به میدان رفت احتمال استراحت دادن به وریا در این برای زیاد است. غفوری در دیدار با السد دقیقه 30 به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و خسرو حیدری به جای او به میدان آمد و عملکرد نسبتا خوبی داشت. خسرو در دیدار با ذوب آهن پنجاه و پنجمین پاس گل‌‌اش در استقلال را داد و زمینه ساز گل اول در این بازی شد.

 

زکی پور، بی سر و صدا

 

میلاد زکی پور مدافع چپ بی سروصدای استقلال که در سه بازی سخت مقابل السد، پرسپولیس و ذوب آهن بی حاشیه بود و اجاز نفوذ از سمت چپ را به مهاجمان حریف نداد، بعید است در این بازی منصوریان به جای او یعقوب کریمی را به میدان بفرستد چرا که او در ترکیب جایگاه اصلی‌اش را پیدا کرده و به نوعی جا افتاده است.

 

امیدها در خط میانی

 

در خطوط میانی نیز استقلال بدون تغییر به میدان خواهد رفت چون نورافکن و ابراهیمی با عملکرد فوق العاده در دیدارهای اخیر مانع از نفوذ بازیکنان حریف شدند. نورافکن که مامور مهار کردن ژاوی بود این بار نوبت مهار کردن آساموآ جیا، ملی پوش با تجربه غنایی به او رسیده است.

 

تکنیک و قدرت در خدمت تیم

 

در کناره‌ها فرشید اسماعیلی از سمت راست و بهنام برزای در سمت چپ در این ترکیب جای دارند. اسماعیلی برابر ذوب آهن عملکرد فوق العاده‌ایی از خود نشان داد و با یک گل و پاس گل بهترین بازیکن میدان شد. برزای هم مقابل ذوب آهن موفق به گلزنی شد تا اعتماد منصوریان برای حضور جوانان در ترکیب بیشتر از پیش باشد.

 

خط آتشین حمله

 

سرمربی استقلال همانند دیدار با السد علی قربانی و کاوه رضایی، گلزنان دربی 84 را در خط حمله روانه میدان خواهد چرا که نیاز استقلال در این دیدار گلزنی با روحیه بالا است. مصدومیت حقدوست باعث شد تا قربانی بعد از دربی دوباره به ترکیب اصلی بازگردد و به همراه رضایی از شانس‌های اول گلزنی در بازی مقابل الاهلی باشند.

 

ترکیب احتمالی استقلال برابر الاهلی به قرار زیر است:

 

مهدی رحمتی ، رابسون جانواریو، لئوناردو پادوانی، وریا غفوری، میلاد زکی پور، امید نورافکن، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی، بهنام برزای، کاوه رضایی و علی قربانی.