آسمانخراش ترسناکی که پنجره ندارد! /تصاویر


اخبار,اخبار گوناگون,آسمان خراش

مردمی که از کنار این ساختمان عبور می کنند محو این آسمانخراش ترسناک می شوند، اما این ارتفاع ساختمان نیست که توجه آن ها را جلب می کند، بلکه ظاهر قلعه مانند آن است. 

 به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رد ایت، در خیابان توماس ۳۳ در مرکز نیویورک سیتی یک ساختمان یکپارچه از گرانیت و بتن باارتفاع ۱۷۰۰ متر قرار دارد. حتی در شهری مثل نیویورک که ساختمان های بلند در آن عادی هستند، مردمی که از کنار این ساختمان عبور می کنند محو این آسمانخراش ترسناک می شوند، اما این ارتفاع ساختمان نیست که توجه آن ها را جلب می کند، بلکه ظاهر قلعه مانند آن است. غیر از دو دهانه تهویه بزرگ در طرفین، این ساختمان بتنی هیچ پنجره ای ندارد. این ساختمان درست مانند قلعه غیرقابل نفوذ است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,آسمان خراش

 

هنگام ساخت این ساختمان در سال ۱۹۷۴ از معمار «جان کارل وارنک» خواسته شد ساختمانی طراحی کند که در مقابل انفجار هسته ای مقاومت کند و ساکنانش را از حمله رادیواکتیوی تا دو هفته بعد از حمله حفظ کند. چنین نگرانی هایی در آن زمان عحیب نبود و آن ها می خواستند مطمئن باشند تجهیزات گران قیمتشان سالم باقی می ماند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,آسمان خراش

 

این ساختمان در اصل برای شرکت AT&T برای تجهیزات خطوط بلند تلفن ساخته شد که نیاز به ایمنی و فضای زیادی داشت. بنابراین طبقات ساختمان بلندتر از حدمعمول هستند. هر طبقه ۵.۵ متر ارتفاع دارد بنابراین حتی اگر این ساختمان به بلندی یک برج ۴۰ طبقه باشد، تنها ۲۹ طبقه دارد. هم چنین طبقات طوری طراحی شده اند که وزن زیادی را تحمل می کنند. اکنون برخی قسمت های این ساختمان برای مراکز امنیتی استفاده می شود.

 

اخبار,اخبار گوناگون,آسمان خراش

 

اخبار,اخبار گوناگون,آسمان خراش