فاکس نیوز: ناوشکن ارتش آمریکا به دلیل قایق سپاه تغییر مسیر داد


منابع نظامی آمریکا مدعی شده اند ناوشکن ماهان به دلیل جلوگیری از درگیری با قایق ایرانی، تغییر مسیر داده است

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا به نقل از منابع نظامی این کشور مدعی شد روز دوشنبه یک ناوشکن آمریکا در تنگه هرمز به دلیل نزدیک شدن یک قایق تندروی سپاه پاسداران مجبور به تغییر مسیر شده است.

 

به گزارش عصر ایران ، فاکس نیوز مدعی شده ناوشکن "یو اس اس ماهان " روز دوشنبه به هنگام عبور از تنگه هرمز  به دلیل نزدیک شدن یک قایق تندرو سپاه به حدود یک کیلیومتری اش بدون شلیک گلوله اخطار مجبور به تغییر مسیر شد.

 

بر اساس این گزارش، این ناوشکن آمریکایی در ماه ژانویه گذشته نیز در اتفاقی مشابه و با نزدیک شدن 4 قایق سپاه به 900 متری اش اقدام به شلیک تیرهای اخطار کرده بود.

 

یک مقام نظامی آمریکا به فاکس نیوز گفته است اقدام قایق تندروی ایرانی "غیر حرفه ای و تحریک آمیز" بوده و به  تماس مستقیم ناوشکن ماهان برای برقراری ارتباط پاسخی نداده است.

 

مقامات نظامی آمریکا مدعی شده اند قایق ایرانی به رغم به صدا درآمدن آژیر هشدار ناوشکن و تماس خدمه ناوشکن به حرکت خود به سمت ناوشکن ماهان ادامه داده و در نهایت ناوشکن ماهان برای جلوگیری از رویارویی ، تغییر مسیر داده است.

 

جف دیویس سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفته است نیروهای ایرانی در آب های خلیج فارس در سال 2016 میلادی در مجموع 35 مرتبه با انجام اقدامات تحریک آمیز مشابه به سمت نواگان آمریکا نزدیک شده اند که غالب این مواجهه های خطرپذیر در نیمه نخست سال 2016 صورت گرفته است.

 

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در جریان کارزار انتخاباتی خود گفته بود در دوران ریاست جمهوری او در صورت نزدیکی قایق های ایرانی به ناوهای آمریکا در خلیج فارس، ناوگان آمریکا به سمت آنها شلیک خواهند کرد.

 

ناوشکن "یو اس اس ماهان"

اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ناوشکن