«گشت دریایی» عربی بزودی آغاز به کار می کند - آغاز به کار گشت دریایی عربی

آغاز به کار گشت دریایی عربی

آغاز به کار گشت دریایی عربی

برگزیده ها: «گشت دریایی» عربی بزودی آغاز به کار می کند

برگزیده ها «گشت دریایی» عربی بزودی آغاز به کار می کند

گشت دریایی مشترک شورای همکاری خلیج فارس که با توافق آمریکا علیه ایران راه اندازی می شود، از ماه آینده میلادی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سرتیپ «خالد العبسی» قائم مقام وزارت کشور بحرین اعلام کرد، گشت دریایی مشترک کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از ماه آینده فعالیت‌های خود را آغاز خواهد کرد.

 

به گزارش برگزیده ها به گزارش پایگاه خبری «الوسط» بحرین، العبسی با ادعای اینکه اقدامات تروریستی و افراطگرایی در منطقه ادامه دارد، گفت: با راه‌اندازی تعدادی از سیستم‌های مشترک، توانستیم در راستای تقویت روند عملیات امنیتی خلیج [فارس] گام‌های مهمی برداریم.

 

از سوی دیگر، سرگرد «هزاع الهاجری» دبیر کل و معاون امور امنیتی دبیرخانه شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس گفت: پلیس خلیج [فارس] از ابتدای ماه آینده و پس از آنکه تعداد کارمندان این پلیس در مقر اصلی آن در «ابوظبی» تکمیل شود، کار خود را شروع خواهد کرد.

 

الهاجری همچنین گفت: پلیس خلیج [فارس] به عنوان «اینترپل خلیج [فارس]» عمل خواهد کرد و مسئولیت هماهنگی بین دستگاه‌های امنیتی در کشورهای عضو را بر عهده خواهد گرفت.

 

وی در حاشیه هشتمین نشست قائم مقام‌های وزیران کشور شورای همکاری خلیج فارس گفت: این پلیس لیستی طولانی از اسامی افراد تحت تعقیب و تبعید شده‌ها و اطلاعات اثر انگشت در کشورهای عضو خواهد داشت و از مأموریت‌ها آن، تبادل اطلاعات بین کشورهای شورای همکاری خواهد بود.

 

الهاجری همچنین از برگزاری مانور آمادگی «امنیت خلیج [فارس] 1» طی روزهای آینده در [آبهای] بحرین خبر داد.

 

شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی سه شنبه (دیروز) شاهد برگزاری نشست قائم مقام‌های وزیران کشور کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بود و قرار است بعد از آن، هجدهمین نشست وزیران کشور نیز برگزار شود.

 

 پیشتر،‌ «عبد اللطیف بن راشد الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در نشست خبری مشترک با «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا از توافق با آمریکا بر سر راه‌اندازی گشتی دریایی علیه ایران خبر داده بود.

الزیانی در این نشست، ضمن متهم کردن ایران به قاچاق سلاح به یمن و دیگر مناطق درگیر در خاورمیانه گفته بود که «زمینه فراهم شدن گشت‌های دریایی مشترک با آمریکا برای مقابله با کشتی‌های ایرانی ایجاد خواهد شد».


,