افشاگری درباره نقش حزب جمهوری‌خواه در هک شدن ایمیل‌های کلینتون


اخبارربین الملل,خبرهای  بین الملل, ایمیل‌های کلینتون

یک متخصص سابق سازمان ارتباطات دولتی انگلیس (GCHQ) مدعی شد که حزب جمهوری‌خواه آمریکا او را استخدام کرده بود تا به بررسی ایمیل‌های هک شده از سرور شخصی هیلاری کلینتون توسط روسیه، کمک کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، این ادعا به دنبال طرح اتهامات همدستی کمپین انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ با مقام‌های اطلاعاتی روسیه در تابستان سال گذشته مطرح می‌شود.

 

مت تیت، کارشناس این سازمان اطلاعاتی انگلیس گفت که یک محقق حزب جمهوری‌خواه آمریکا در زمان انتشار 20 هزار ایمیل هک شده کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا از سوی ویکی لیکس و همچنین تقاضای ترامپ از روسیه برای به دست آوردن ایمیل‌های سرور خصوصی کلینتون به او نزدیک شد.

 

یوآخین کاسترو، نماینده دموکرات کنگره آمریکا از کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان این کشور خواست تا خیلی سریع حرف‌های مت تیت را بشنود.

 

تیت در پستی در وبلاگ امنیت ملی لاوفیر به توصیف یکسری تماس‌های تلفنی با پیتر اسمیت، یک مامور سیاسی و همچنین جان سوبو سان، یکی از دستیارانش از ژوئیه تا اواسط سپتامبر 2016 پرداخت.

 

اسمیت یک محقق کارکشته اپوزیسیون که مدعی همکاری با حزب جمهوری‌خواه بود گفت: در حال جستجو برای 33 هزار ایمیل حذف شده هیلاری کلینتون از سرور شخصی‌اش که برای امور رسمی در زمان تصدی وزارت خارجه استفاده می‌شد، است.

 

او از تیت خواست به بررسی صحت ایمیل‌های به دست آمده از طریق "دارک وب" کمک کند.

 

اسمیت گفت که می‌خواهد این ایمیل‌ها را پیش از انتخابات ماه نوامبر منتشر کند و نسبت به نقش احتمالی روسیه در انتشار آنها اظهار بی‌تفاوتی کرد.

 

او گفته بود: اعتقاد من این است که سرور ایمیل شخصی کلینتون هک شده است و با اطمینان کامل دیدگاه من این است که هم دولت و هم احتمالا چند هکر دیگر آن را هک کرده‌اند و می‌خواستند اطمینان حاصل کند که ثمره این هک‌ها قبل از انتخابات فاش شود.

 

تیت گفت: آنها تمایل چندانی نداشتند که بدانند آیا هک این ایمیل‌ها ناشی از مداخله روسیه بوده است یا خیر.