درخواست ترامپ از کنگره برای تسریع در تصویب لایحه جدید بیمه درمانی


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,ترامپ

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از اعضای کنگره خواست تا در تصویب لایحه جایگزینِ قانون خدمات درمانیِ دوران اوباما موسوم به «اوباما کِر» تعجیل کنند.

به گزارش مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در صفحه توئیتر از کنگره این کشور خواست تا در تصویب لایحه بیمه درمانی مورد نظر وی تسریع کنند.

 

رئیس جمهور آمریکا در این پیام نوشت: نمی توانم تصور کنم که (اعضای) کنگره جرأت کنند بدون تصویب کامل یک لایحه جدید و عالی در زمینه بیمه درمانی، واشنگتن را ترک کنند و آماده رفتن باشند.

 

لازم به ذکر است، رئیس جمهور آمریکا در توئیت مشابهی پیشتر اعلام کرده بود: امیدوارم سناتورهای جمهوریخواه که همه از افراد خوبی هستند، بتوانند به سرعت با کمک یکدیگر لایحه جدید و جایگزین خدمات درمانی را به تصویب برسانند.

 

گفتنی است، وی که تأکید زیادی بر تصویب لایحه جایگزینِ قانون خدمات درمانیِ دوران باراک اوباما رئیس جمهور پیشین این کشور موسوم به «اوباما کِر» دارد؛ ماه گذشته نیز خواستار به تصویب رسیدن هرچه سریعتر لایحه خدمات درمانیِ مورد نظر خود شده بود تا با تبدیل آن به قانون بتواند به وعده اش در کارزار انتخاباتی نیز جامه عمل بپوشاند.

 

رئیس جمهور آمریکا در توئیت خود در این باره نوشته بود: مجلس سنای آمریکا باید فوراً به سمت ۵۱ رأی حرکت کند و تمهیداتی را اتخاذ نماید تا لوایح خدمات درمانی و کاهش مالیات ها مورد تصویب قرار گیرد.

 

گفتنی است، ترامپ برای تغییر برخی از قوانین دولت پیشین این کشور در حالی تلاش می کند که برای این کار به ۵۱ رأی در مجلس سنای آمریکا نیازدارد؛ اقدامی که نیازمند مشارکت دموکرات ها نیز است.