فاضل میبدی : ادم هایی که اینچنین بی پروا به آیت الله هاشمی حمله می کنند جاهلند و فاقد عقل


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , فاضل میبدی

فاضل میبدی :

ادم هایی که اینچنین بی پروا به آیت الله هاشمی حمله می کنند جاهلند و فاقد عقل / مثل برادر حاتم طایی می مانند و دنبال شهرت هستند / سخیف تر از این حرف های اخیر در مورد پیکر آیت الله در عالم وجود ندارد / این هتاکی ها نباید سنت شود؛ بزرگان تذکر دهند

حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی، هتاکی های اخیر به مرحوم آیت الله هاشمی را ناشی از استقبال بی سابقه مردم در تشییع پیکر ایشان عنوان کرد و آن را قابل پیش بینی و به نفع رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست.

این چهره حوزوی در گفتگو با انتخاب  اظهار داشت:  باتوجه به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی و مجلس های ختمی که در سراسر کشور برگزار شد، پیش بینی می شد که انسان هایی که در برابر ایشان خیلی خناس و حسود بودند، بیشتر تحریک خواهند شد و حملات جدیدی شروع کنند.

 

وی با بیان آنکه هاشمی باعث آگاهی عمیق مردم نسبت به اتفاقات و تحولات شد، گفت: این هتاکی ها خیلی تاثیر گذار نیست، حالا این اقایی که محلی از اعراب ندارد و شاید بیشتر به مانند ادم های فاقد عقل شباهت دارد، با این حرف ها بر محبوبیت هاشمی می افزاید.

 

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: ادم هایی که اینچنین بی پروا با ادبیات سخیف به یک شخص حمله می کنند یا واقعا جاهلند که من البته به حساب جهل شان می گذارم یا ماموریت دارند و اگاهانه رفتار می کنند.

 

میبدی خاطرنشان کرد: نمی خواهم شباهت سازی کنم، اما در تاریخ ما پس از رحلت پیامبر (ص)، علی (ع) خیلی مظلوم شد، انقدر تبلیغات علیه ایشان تاثیرگذار بود که عده ای از جاهلان می گفتند که امام علی نماز هم نمی خواند.

 

ادم هایی که اینچنین بی پروا به آیت الله هاشمی حمله می کنند جاهلند و فاقد عقل / مثل برادر حاتم طایی می مانند و دنبال شهرت هستند / سخیف تر از این حرف های اخیر در مورد پیکر آیت الله در عالم وجود ندارد / این هتاکی ها نباید سنت شود؛ بزرگان تذکر دهند

 

وی ادامه داد: حتی در دهه 50، برخی نسبت های عجیبی به حضرت امام در قم می دادند یا بعد از انقلاب، به اقای بهشتی تهمت های بسیاری زده شد، فردی که انقدر فکر بلندی داشت و تاثیرگذار بود. انواع و اقسام توهین ها را به او روا داشتند، بدتر این بود که برخی از خودی ها هم این حرف ها را تکرار می کردند.

 

این استاد حوزه ضمن انتقاد از رفتار برخی مخالفان آیت الله هاشمی گفت:  نقد طبیعی است و هیچ سیاستمداری خالی از نقص نیست اما توهین و هتاکی در ادبیات دینی ملی ما اصلا وجود ندارد، اینها ادم های جاهل و تحریک شده ای هستند و عقده ای دارند و می خواهند برای خود جا باز کنند. این اقایان بیشتر دنبال شهرتند و به مانند برادر حاتم طایی می مانند.

 

فاضل میبدی با اشاره به داستان سرایی های اخیر یکی از مخالفان آیت الله هاشمی گفت: سخیف تر از این حرف ها واقعا در عالم وجود ندارد. من شخصا در چندین مجلس آیت الله هاشمی در شهرهای مختلف شرکت کردم و به اذعان خود مردم آن نواحی، استقبال بی سابقه بود. بنابراین، این موضوع محبوبیت آیت الله هاشمی را اشکار کرد و برهمگان عیان شد که تبلیغات علیه «آیت الله» به هیچ وجه روی مردم تاثیر نگذاشته است و مردم حساب شان را از این ها جدا کرده اند.

 

وی با اشاره به استقبال بی سابقه ای که مردم از مراسم تشییع آیت الله هاشمی کردند گفت: اگر بخواهم منصفانه بگویم، جمعیت زیادی که در مراسم آیت الله هاشمی موج می زد را پس از مراسم حضرت امام خمینی و آیت الله طالقابی بی نظیر می دانم.

 

فاضل میبدی با بیان آنکه نباید از هتاکی ها هراس نشان داد، خاطرنشان کرد: بایستی بزرگان به این افراد تذکر بدهند و با آنها برخورد کنند تا این توهین ها سنت نشود، چرا اگر سنت شود، ادبیات دینی و ملی ما زیر سئوال می رود.