براي مريل استريپ


اخبار  فرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,مريل استريپ

ادعاي طراح شانل و شب بد اسکار

براي مريل استريپ

 

«مريل استريپ تصميم گرفته با لباس شانل براي مراسم يکشنبه‌شب در اسکار حاضر نشود زيرا او مي‌خواهد در ازاي دريافت پول، مارک طراح ديگري را به تن کند.» اين ادعايي است که کارل لاگرفلد، طراح مشهور برند شانل درباره لباسي که مريل استريپ، نامزد بازيگري هشتادونهمين مراسم اسکار به تن کرده بود، عنوان کرد. ادعاي لاگرفلد خيلي زودتر از حد تصور، تيتر يک بسياري از نشريات شد و شب بدي را براي مريل استريپ رقم زد. استريپ، بازيگر 67 ساله که به‌زعم خيلي‌ها، پرافتخارترين بازيگر زن نسل خودش است، در هشتادونهمين مراسم اسکار براي بازي در فيلم «فلورانس فاستر جنکينز» در نقش يک خواننده اُپرا، يکي از نامزدهاي اسکار بازيگري بود.

 

استريپ که در اين مراسم با دريافت بيستمين نامزدي اسکار روي فرش قرمز رفت، اعلام کرد اين افتخار او تحت‌تأثير خبر لاگرفلد قرار گرفته است و او ديگر نمي‌تواند به چشم همکاران، مخاطبان و هوادارانش نگاه کند. هر چند لاگرفلد بعد از انتشار اين خبر، از استريپ عذرخواهي کرد و گفت اين حق خانم استريپ است که بخواهد طراح ديگري را انتخاب کند و از حرف او سوءبرداشت شده اما استريپ در اطلاعيه خود، از حرف‌هاي گفته‌شده لاگرفلد، اظهار تأسف کرد و گفت که چنين جنجالي با يک عذرخواهي فراموش نمي‌شود.

 

همه اين حواشي درحالي است که اين دوره از مراسم اسکار با رويکرد ضدترامپ برگزار شد و همه در انتظار اداي سخنان سياسي جديد از مريل استريپ خطاب به رئيس‌جمهوري آمريکا بودند. استريپ در سال 2012، بعد از اينکه اصغر فرهادي براي فيلم «جدايي نادر از سيمين» برنده اسکار بهترين فيلم غيرانگليسي‌زبان شد، در نامه‌اي نوشت: «نمي‌دانم آيا اصغر فرهادي زماني که فيلمش را مي‌ساخت، آگاه بود که برخلاف نام فيلم، تأثير جهاني يک «جدايي» مردم را به هم نزديک خواهد کرد؟ او با ساخت اين فيلم، از طريق داستان خانواده‌اي در حال گسست و پيچيدگي‌هاي اخلاقي و عاطفي‌شان، خانواده‌هاي ما و ايرانيان را به هم نزديک کرد.» فرهادي در اين دوره از مراسم اسکار، يک‌بار ديگر موفق به دريافت جايزه اسکار بهترين فيلم غيرانگليسي‌‌زبان براي فيلم «فروشنده» شد.

 

 اخبار فرهنگی  - وقایع  اتفاقیه