کنایه ظریف به عربستان: ما 110 میلیارد دلار تسلیحات نظامی خریداری نکرده‌ایم بلکه تولید کرده‌ایم


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ظریف

وزیر خارجه ایران در جلسه شورای روابط خارجی آمریکا گفت: ما صد و ده میلیارد دلار تسلیحات پیشرفته نظامی خریداری نکرده‌ایم بلکه آنها را تولید کرده‌ایم.

به گزارش صدا و سیما؛ دکتر ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برای بررسی تحولات خاورمیانه، روز دوشنبه به وقت محلی در نشستی در اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا با حضور «ریچارد هاس»، رئیس این اندیشکده شرکت و سخنرانی کرد.

 

وی در پاسخ به سوال خرید تسلیحات نظامی عربستان گفت: ما صد و ده میلیارد دلار تسلیحات پیشرفته نظامی خریداری نکرده‌ایم بلکه آنها را تولید کرده‌ایم.

 

ظریف در واکنش به مصاحبه چندماه پیش ولیعهد جدید عربستان که عنوان کرده بود، ریاض منتظر نخواهد ماند که جنگ به داخل عربستان بیاید، بلکه در عوض کاری می کند که جنگ در خاک ایران باشد و نه در خاک عربستان. گفت: اظهارات وی به معنای یک تهدید است، تهدیدی که سعی در عملی نمودن آن از طریق کمک به سازمانهای تروریستی دارد.

 

شما شاهد هستید که آنها [عربستان] حامی سازمانهای تروریستی مختلفی هستند که در پاکستان فعالیت می کنند و در نهایت تعدادی از آنها را هم به مجلس ما فرستادند؛ جائی که بیشتر از هر مکان دیگری از آن متنفرند زیرا خود فاقد آن هستند. 

 

اما ما معتقدیم که آنها آدرس را اشتباهی رفته اند. ایران یک شریک جدی برای تمام کشورهایی است که در حال جنگ با دشمن مشترکی هستند. 

 

زیرا در نهایت این نیروهای تکفیری و این نیروهای افراطی به همان اندازه که تهدیدی علیه ما هستند، حتی بیشتر از آن تهدیدی علیه خود آنها بشمار می روند.