هشدار وزارت خارجه سوریه نسبت به سیاست‌های خصمانه و توسعه‌طلبانه ترکیه


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,وزارت خارجه سوريه

وزارت خارجه سوریه نسبت به سیاست‌های خصمانه و توسعه طلبانه ترکیه در قبال این کشور هشدار داد.

 به گزارش ایسنا به نقل از النشره، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سیاست‌های خصمانه اوهام توسعه طلبانه دولت ترکیه در خاک سوریه در تضاد آشکار با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت است.

 

این وزارتخانه تاکید کرد: تجاوز جدید ترکیه علیه منطقه اعزاز و منطقه‌ای واقع در حومه شمالی حلب در راستای نقش نابود کننده‌ای صورت می‌گیرد که دولت ترکیه در قبال سوریه آن را دنبال می‌کند. بدین ترتیب ترکیه با دنبال کردن این سیاست‌ها شریک اصلی تروریسم و توطئه چینی علیه سوریه به شمار می‌آید که این مسئله تهدید جدی علیه امنیت و ثبات منطقه و جهان محسوب می‌شود.

 

در نامه‌های وزارت خارجه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت آمده است سوریه پیشتر در نامه‌های گذشته اقدامات ترکیه در اشغال خاک این کشور و حمایتی که نظام اردوغان از گروه‌های تروریست مسلح به عمل می‌آورد شرح داده است.

 

ترکیه اخیرا سیاست ساخت دیوار در برخی مناطق مرزی با سوریه را آغاز کرده و در جریان این اقدامات بخشی از خاک این کشور را تصاحب کرده است. در ادامه این نامه‌ها تاکید شده است جامعه بین‌الملل به خوبی می‌داند که شرایط موجود در منطقه دیگر نیازی به پیچیدگی و وخامت و نابودی بیشتری ندارد و بر همین اساس سوریه بارها نسبت به پیامدها و خطرات سیاست‌های نظام ترکیه هشدار داده و از جامعه بین‌الملل خواسته تا در برابر اقدامات نابودگر و ویران کننده این کشور بایستد.

 

سوریه تاکید می‌کند که نیروهای مسلح و ملت این کشور از وجب به وجب خاک آن در برابر تروریست‌های تکفیری که از سوی نظام اردوغان حمایت می‌شوند دفاع می‌کنند. ادامه یافتن سکوت شورای امنیت در قبال این سیاست‌ها باعث جری‌تر شدن نظام ترکیه می‌شود.