آمریکا: سازمان ملل به جای ایران و کره شمالی به اسرائیل حمله می کند/ اسد یک جنایتکار جنگی است که باید محاکمه شود


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,نیکی هیلی

هیلی از اینکه سازمان ملل به کشورهایی چون سوریه، ایران یا کره شمالی کم توجه است و در عوض تمرکز خود را به فشار سیاسی روی اسراییل گذاشته، انتقاد کرد.

سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل از رویکرد این سازمان نسبت به اسراییل به شدت انتقاد کرده و این سازمان را به داشتن تعصبات ضد اسراییلی متهم کرد.

 

به گزارش عصر ایران "نیکی هیلی" سفیر آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه خبری محافظه کار "فاکس نیوز" آمریکا ضمن انتقاد شدید از رویکرد سازمان ملل نسبت به اسراییل، بشار اسد را یک "جنایتکار جنگی" خواند که باید در محاکم بین المللی محاکمه شود و نباید در آینده سوریه نقش ایفا کند.

 

این اظهارات خانم هیلی در حالی است که اخیرا خود او در اظهار نظری گفته بود اولویت اصلی دولت ترامپ برای حل و فصل بحران سوریه برکناری بشار اسد از قدرت نیست. این سخنان انتقاداتی گسترده را از جانب برخی اعضای جمهوریخواه و دموکرات کنگره آمریکا برانگیخته بود.

 

وی افزود: ما فکر نمی‌کنیم ملت سوریه دیگر خواهان اسد باشد و همچنین فکر نمی‌کنیم که اسد فردی باشد که مردم خواهان بقای وی باشند.

 

هیلی تاکید کرد: ما عاشق اسد نیستیم. این مسئله را آشکارا اعلام کرده‌ایم. ما فکر می‌کنیم که وی از مدت‌ها پیش به مانعی در مسیر صلح تبدیل شده است. وی جنایتکار جنگ است. آنچه وی با ملت خود کرد بیش از یک کار منزجر کننده است.

 

نیکی هیلی که پیشتر فرماندار ایالت کارولینای جنوبی بوده است با انتقاد از رویکرد سازمان ملل نسبت به موضوعات بین المللی گفت: آنها درباره موضوعاتی که مورد نگرانی ماست صحبت نمی کنند. آنها از سوریه حرف نمی زنند و همین طور از ایران یا کره شمالی. در عوض در طی 10 سال گذشته هر ماه به بهانه ای اسراییل را مورد هجمه قرار داده اند. من نمی توانم باور کنم که این سازمان وقت و انرژی خود را صرف چنین کاری کند در حالی که ما با تهدیدات زیادی در دنیا مواجهیم."

 

هیلی همچنین با حمله شدید به بشار اسد مدعی شد او یک "جنایتکار جنگی" است که مدت های مدیدی است تحت حمایت روسیه و ایران در شورای امنیت به جنایت و کشتار مردم خود ادامه می دهد.

 

او گفت دولت ترامپ امیدوار است این جنایتکار جنگی بابت بحران انسانی به وجود آمده در سوریه و کشتار و قتل عام مردم این کشور به دست عدالت سپرده شود. 

 

هیلی همچنین دولت باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا را به کم عملی در قبال جلوگیری و توسعه بحران و جنگ داخلی سوریه متهم کرد.