نمایش اولین شانس اسکار 2018


اخبارجدید,خبرهای جدید,گل‌آلود

یک سال پیش بود که «منچستر کنار دریا» در اولین شنبه جشنواره ساندنس 2016، برای نخستین‌بار در سطح جهانی به نمایش درآمد. همان جادو و خوش‌اقبالی نیز احتمالا با درام اقتباسی «گل آلود» (Mudbound) ساخته دی ریز همراه خواهد شد.

آی ‌سینما، یک سال پیش بود که «منچستر کنار دریا» در اولین شنبه جشنواره ساندنس 2016، برای نخستین‌بار در سطح جهانی به نمایش درآمد. همان جادو و خوش‌اقبالی نیز احتمالا با درام اقتباسی «گل آلود» (Mudbound) ساخته دی ریز همراه خواهد شد. ریز چهارمین فیلم بلند خود را بر اساس رمانی به همین نام مقابل دوربین برده و داستان دو خانواده که در سال‌های دهه 1940 در دلتای می‌سی‌سی‌پی زندگی می‌کنند را روایت می‌کند. نخستین اکران این فیلم مستقل روز گذشته، با تشویق ایستاده و پرشور تماشاگران حاضر در جشنواره ساندنس روبه‌رو شده است.

  

نمایندگان شماری از کمپانی‌های قدرتمند پخش از جمله رید هیستینگز مدیر عامل «نتفلیکس» و تد هوپ و باب برنی به نمایندگی از «آمازون استودیوز»، شب گذشته برای تماشای این فیلم در سالن «اکلز تیه‌تر» حضور داشتند.

 

منابع آگاه پیش‌بینی می‌کنند امتیاز پخش «گل‌آلود» احتمالا به قیمت چند ده میلیون دلار، در رقابتی نفسگیر میان کمپانی‌های صاحب‌نام به فروش خواهد رسید. از سوی دیگر، اگرچه چهارمین فیلم بلند ریز اثری تاثیرگذار و قدرتمند از آب درآمده است اما موضوع فیلم و خشونت آزارنده برخی صحنه‌ها، باعث شد عده‌ای در واپسین دقایق مانده به پایان فیلم، سالن سینما را ترک کنند. از همین رو، «گل‌آلود» برای دست یافتن به موفقیت تجاری در گیشه، نیازمند محبوبیت نزد رای‌دهندگان فصل جوایز و نقدهای حمایتگرانه است.

 

هنوز 13 ماه تا برگزاری مراسم اسکار 2018 باقی مانده است، اما «گل‌آلود» از همین حالا وارد گود مدعیانی شده که هر سال با آغاز نمایش جدیدترین تولیدات مستقل در ساندنس، برای کسب اسم و رسم بیش‌تر رقابت می‌کنند. به علاوه، مانند «منچستر کنار دریا» ساخته کنت لونرگان، بار اصلی این فیلم خوش‌ساخت نیز بر دوش بازی خارق‌العاده بازیگرانش است.کری مولیگان («گتسبی بزرگ») و گرت هدلاند («در جاده») ستاره‌های این فیلم اقتباسی، بهترین بازی خود تا امروز را در نقش اعضای خانواده مک‌آلن به نمایش گذاشته‌اند.

 

ریز نویسنده و کارگردان 39 ساله امریکایی که اولین بار با فیلم «منفور» (Pariah) به جشنواره ساندنس راه یافت، در نشست پرسش و پاسخ «گل‌آلود» یادآور شد: «از نگاه من، این فیلم روایتی درباره زنان شگفت‌انگیز است. قصدم این بود که نبردی خانگی را در کنار نبرد خارج از مرزها قرار بدهم.» ریز همچنین در ادامه صحبت‌هایش اقرار کرد این داستان برای او بعدی شخصی داشته است. والدین مادربزرگش در روستاهای جنوب امریکا کشاورز بودند و هر دو پدربزرگش در جنگ جهانی دوم حضور داشتند.

 

ریز تاکید کرد: «این فیلم درباره جست‌وجو برای حق شهروندی است. درباره ناممکن بودن بازگشت به وطن است.»