20 روز شکنجه و حبس به خاطر باخت در قمار


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

قمارباز حرفه‌ای برای این‌که طلب50میلیون تومانی‌اش را پس بگیرد، دو نفر را اجیر کرد تا بدهکار را بدزدند. آدم‌رباها در پوشش مامور، گروگان را 20 روز در باغی پنهان کردند و مورد ضرب و شتم قرار دادند تا این که پلیس مخفیگاهشان را شناسایی کرد.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش زنی با مراجعه به یکی از کلانتری‌های پایتخت از ناپدید شدن شوهرش خبر داد و گفت: «دیروز شوهرم به محل کارش در یک رستوران رفت. دوستانش گفته‌اند ماموران پلیس او را با خود برده‌اند و من از وی خبری ندارم.»

 

این زن 20 روز بعد نیز به کلانتری مراجعه کرد و در اظهارات جدیدی گفت: «امروز همسرم با من تماس گرفت و گفت چند نفر او را ربوده‌اند و برای نجاتش 50 میلیون تومان می‌خواهند. من نگرانم بلایی سرش بیاید.»

 

با ثبت این شکایت، کارآگاهان به ردیابی شماره تماس پرداختند و محل نگهداری گروگان را شناسایی کردند. آدم‌رباها دو نفر بودند که او را به باغی در شهریار برده و طی 20 روز مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.

 

با مشخص شدن حضور آدم‌رباها در باغ، عملیات پلیس آغاز و با نجات گروگان و دستگیری متهمان پایان یافت. هر دو آدم‌ربا در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند و گفتند: «چند روز پیش مردی ثروتمند به نام رحیم به ما مراجعه کرد و گفت 50 میلیون تومان پول دست شاکی دارد و می‌خواهد آن را پس بگیرد. قرار شد در ازای ربودن شاکی چند میلیون تومان به ما بدهد، اما پلیس دستگیرمان کرد.»

 

با این اعتراف، رحیم نیز دستگیر شد و گفت: «مدتی قبل، شاکی را در قمار برده بودم و او باید 50 میلیون تومان به من می‌داد، اما زیر بار نمی‌رفت تا این‌که نقشه ربودنش را کشیدم و از دو نفر دیگر کمک خواستم.»

 

با تکمیل پرونده، کیفرخواست صادر شد و برای رسیدگی در اختیار شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده قرار گرفت.

 

صبح دیروز، شاکی در همان ابتدای جلسه رضایت داد پرونده از جنبه عمومی جرم مورد رسیدگی قرار گیرد. در این جلسه، رحیم و صاحب باغ حضور نداشتند اما دو متهم به آدم‌ربایی به دفاع از خود پرداختند. یکی از آنها گفت: «من آن روز خودم را مامور معرفی نکردم و با حرف شاکی را قانع کردم که همراهم بیاید. در باغ هم هیچ کتکی به او نزدم.»

 

متهم دیگر نیز گفت: «من در آدم‌ربایی نبودم. پنج روز که از حادثه گذشته بود، رحیم به من زنگ زد و کمک خواست. گفت اگر پولش را پس بگیرد، سه میلیون تومان هم به من می‌دهد. موضوع ضرب و شتم هم صحت ندارد.» در ادامه وکیل رحیم نیز با پذیرش جرم از قضات تقاضای بخشش کرد.

 

وکیل صاحب باغ نیز گفت: «موکل من به‌خاطر دوستی با رحیم به او کلید باغ را داد و از ماجرای آدم‌ربایی بی‌خبر بود. حتی زمانی که مطلع شد، با آدم رباها درگیر شد.» در پایان دادگاه قضات وارد شور شدند تا رای نهایی را صادر کنند.