مطهری: ترامپ پول عربستان را می خواهد


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مطهری

سفر ترامپ به عربستان بیشتر سفر تجاری بود چون وی یک نگاه اقتصادی به مسائل جهان دارد بیشتر می خواهد از پول عربستان استفاده کند. 

 نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ نگاهی اقتصادی دارد و می خواهد از پول عربستان استفاده کند. آمریکایی ها سرعربستان کلاه می گذارند ولی آنها هم باید باهوش باشند و فریب نخورند.

 

به گزارش ایرنا، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره سفر ترامپ به عربستان گفت: سفر ترامپ به عربستان بیشتر سفر تجاری بود چون وی یک نگاه اقتصادی به مسائل جهان دارد بیشتر می خواهد از پول عربستان استفاده کند و یک دشمن خیالی و موهوم به نام ' ایران' برایشان درست کردند که به بهانه خرید اسلحه پول هایشان را بگیرند .

 

نماینده تهران در مجلس اظهارداشت: آمریکایی خودشان می دانند که مرکز تروریسم عربستان است و با امکانات و نیروی انسانی عربستان، تروریسم در دنیا رشد کرده است، با این کارشان سر عرب ها را کلاه می گذارند، ولی عربستانی ها هم باید باهوش باشند و فریب نخورند.

 

وی تاکید کرد: ایران هم لازم است رابطه اش را با عرب ها بهتر کند تا آنها از ترس ایران به دامن اسراییل و آمریکا نیفتند؛ متاسفانه آنها ترسی از ایران دارند و ما باید این را اصلاح کنیم.

 

مطهری در پاسخ به سوالی درباره برداشته شدن ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات گفت: با توجه به پشتوانه مردمی که روحانی امروز دارد و با توجه به خواست مردم که در اکثر اجتماعات انتخاباتی مردم این موضوع و نیز حصر را مطرح می کردند ، الان فرصت خوبی است که انشاءالله در دولت آینده این مشکل حل شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس درباره بیانیه اخیر خود مبنی بر استفاده دولت از نظرات نیروهای اصولگرا و فردی مثل قالیباف گفت: به نظرم اگر در دولت دوازدهم از افراد کارآمد طرف مقابل هم استفاده شود، خوب است، خصوصا قالیباف که مدیر اجرایی قوی است و خوب است از وی استفاده شود.

 

وی تاکید کرد: البته خوب است که از دیگر نیروهای کارآمد اصولگرا هم استفاده شود.

 

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: این روشی که در کشور است که هر دولتی روی کار می آید نیروهای طرف مقابل را کنار می گذارد، روش خوبی نیست و بسیاری از دشمنی ها و مخالفت ها ناشی از همین مطلب است که آن ها در قدرت شریک نیستند و شروع به مخالفت می کنند. اگر از نیروهای خوب طرف مقابل هم استفاده کنیم یک نوع همدلی در کشور ایجاد می کنیم و بسیاری از مشکلات و اصلاح امور بهتر و سریعتر انجام می شود.

 

وی در پاسخ به سوال این که آیا طرف مقابل از این موضوع استقبال می کند؟ گفت: خیلی امیدوار نیستم که به این پیشنهاد ما عمل کنند به نظرم باید یک مقدار روی این موضوع تاکید کنیم ولی اگر انجام شود به نفع کشور است.