بازی رسانه‌ای یا استعفای‌واقعی؟ آقای طاهری لطفا شفاف باشید


اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی , پرسپولیس

مشکلات باشگاه پرسپولیس با اسپانسر خود باعث شده سرپرست این باشگاه باز هم در جریاناتی رسانه‌ای صحبت از کناره‌گیری کند.

 به‌ گزارش ‌ایسنا، با پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس برابر لخویا و صعود این تیم به جمع هشت تیم برتر آسیا خیلی ها تصور می‌کردند حواشی مدیریتی این باشگاه تمام شده باشد اما با انتشار خبر استعفای علی اکبر طاهری از سمت سرپرستی باشگاه پرسپولیس، مشخص شد هنوز مشکلات مدیریتی پابرجاست.

 

از زمانی که طاهری به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس انتخاب شده، آنقدر از سمت خود استعفا داده که دیگر حسابش از دست رسانه ها خارج است. البته تعداد زیادی از این استعفاها بیشترشبیه یک موج رسانه ای بود و شاید فقط در یکی دو مورد رنگ واقعیت داشت. اما به راستی دلیل استعفاهای طاهری چیست؟

 

با جدایی محمود گودرزی از وزارت ورزش و جوانان و آمدن مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان، خیلی ها تصور می‌کردند که مدیریت باشگاه پرسپولیس هم دستخوش تغییراتی خواهد شد اما طاهری به  پشتوانه نتایج خوبی که برانکو به کمک بازیکنان می‌گرفت، پس از جلسه ای با وزیر ورزش و جوانان در سمت خود ابقا شد. پس از آن سرپرست باشگاه پرسپولیس که دیگر حمایت قاطعی از وزارت ورزش پشت سر خود نمی‌دید رو به بازی‌های رسانه‌ای آورد.

 

او که به خوبی با روش‌های بازی رسانه‌ای آشنا بود،  هر زمانی که احساس کرد قرار است تغییری در مدیریت باشگاه رخ دهد، خبر استعفای خود را از طریق افراد نزدیک خود در اختیار برخی رسانه ها قرار می‌داد تا به نوعی با ایجاد موج رسانه‌ای و به پشتوانه  نتایج خوب تیمش و حمایت خودجوش لیدرها! در سمت خود ابقا شود.

 

بر کسی پوشیده نیست که قهرمانی پرسپولیس در لیگ و البته نتایج خوب این تیم در لیگ قهرمانان آسیا حاصل زحمات بازیکنان و البته دانش برانکو ایوانکویچ است اما در این میان این موفقیت ها بهانه ای شد تا  سرپرست باشگاه هر زمانی که احساس کرد حرفش در  میان مدیران بالادستی خریدار ندارد استعفا بدهد تا از این طریق وزارت ورزش را در مقابل هواداران قرار دهد و به خواسته های خود برسد.

 

اما جدیدترین محل اختلاف طاهری و مدیران بالا دستی که باعث شد دوباره خبر استعفای او را بشنویم مساله اسپانسر است. مدتهاست باشگاه پرسپولیس مشکلاتی را با اسپانسر خود دارد. گفته شده اسپانسر باشگاه به تعهدات خود عمل نکرده و سرپرست باشگاه هم اعلام کرده دیگر قصد تمدید قرارداد را با این شرکت ندارد.

 

البته طی اطلاعیه‌ای که روی سایت باشگاه پرسپولیس قرار گرفت به نظر می‌رسد که مشکل باشگاه پرسپولیس سامانه هواداری نیست،‌ بلکه  شرکتی که به عنوان کارگزار میان همراه اول و باشگاه، کارهای اجرایی سامانه را انجام می‌دهد، محل اختلاف باشگاه پرسپولیس است. این شرکت که گفته می‌شود حدود 21 میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس بدهکار است، طی فصل اخیر درآمد خوبی از نام پرسپولیس کسب کرده اما در پرداخت مطالبات باشگاه ناتوان بوده است.

 

حال مدیران باشگاه قصد دارند پس از فسخ قرارداد خود با این شرکت، از طریق شرکت دیگری از سامانه هواداری خود درآمدزایی کنند و به همین خاطر است که از هواداران خواسته اند به عضویت خود در این سامانه ادامه بدهند. البته برای این که طاهری بتواند قرارداد باشگاه را با این شرکت فسخ کند نیاز  به حمایت وزرات ورزش دارد که گویا وزارت ورزش هم حمایت لازم را انجام نداده است تا سرپرست باشگاه دوباره رو به ترفند استعفاء بیاورد.

 

تعداد زیادی از هواداران به امید کمک به باشگاه محبوب خود عضو سامانه هواداری شده اند تا بلکه بتوانند باری از دوش پرسپولیس بردارند اما پول‌های آنها که به صورت نقدی روی قبض تلفن همراه‌شان آمده و یا از شارژشان کم شده به جای آنکه در حساب باشگاه باشد در اختیار اسپانسر باشگاه قرار گرفته و در مقابل باشگاه هم نتوانسته این پول‌ها را وصول کند. البته در سیستم سامانه هواداری پرسپولیس ابهامات زیادی وجود دارد که هیچگاه مدیران باشگاه اقدامی برای شفاف سازی و رفع این ابهامات نکرده‌اند. ابهاماتی نظیر اینکه این سامانه چندنفر عضو دارد و  در ماه چقدر برای باشگاه و چقدر برای شرکت کارگزار درآمد دارد؟

 

در هر حال این روزها باشگاه پرسپولیس درگیر حواشی مدیریتی زیادی شده است. از طرفی لیدرها با همراه کردن هواداران قصد دارند به صورت خودجوش از ابقای طاهری حمایت کنند و از طرفی دیگر مشکلات موجود و حمایت نکردن وزارت ورزش از تصمیمات طاهری باعث ناراحتی وی شده است. با این وجود باید دید طی روزهای آینده چه تغییراتی در راس مدیریت باشگاه پرسپولیس رخ خواهد داد و استعفای طاهری واقعی است یا بازی رسانه‌ای.