نتیجه شگفت‌انگیز انتخابات مجلس در شورای شهر هم تکرار خواهد شد


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: بنظر می‌رسد نتیجه شگفت‌انگیز انتخابات مجلس دهم در تهران بار دیگر در انتخابات امسال شورای شهر تکرار شود.

به گزارش ایلنا، محمدجواد حق شناس در نشست خبری امروز خود پس از اتمام مراحل نام‌نویسی در انتخابات شوراهای شهر و روستا اعلام کرد: یکی از مباحثی که می‌تواند در فضای سیاسی، اجتماعی و مدیریتی اثرگذار باشد، انتخابات شورای شهر تهران است.

 

او گفت: باتوجه به موقعیتی که شهرداری و شورای شهر تهران دارد، به نظر می رسد این بار شورای شهر مورد توجه شهروندان تهرانی خواهد بود.

 

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی یادآور شد: بعد از تجربه موفق در مجلس دهم، در رویارویی ای که شکل گرفت، مردم عملا تاثیرگذاری خود را نشان داده و حضورشان را تجربه کردند.

 

حق شناس تصریح کرد: به نظر میرسد انتخابات امسال چه در مورد انتخابات ریاست جمهوری و چه درخصوص انتخابات شوراهای شهر و روستا به منزله گام سومی است که بعد از دو انتخابات سال‌های ۹۴ و ۹۲ برداشته شد.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره احتمال انتشار چند لیست ازسوی اصلاح‌طلبان، یادآور شد: ممکن است در کنار لیست اصلی اصلاح طلبان، لیست‌های فرعی هم داشته باشیم. اما دو مسئله مهم است. اول اینکه مردم تهران چگونه عمل می‌کنند که به نظر می‌رسد نتیجه شگفت‌انگیز سی بر صفر در انتخابات مجلس، رویکرد مردم تهران را نشان خواهد داد و این درحالی است که در فاصله اسفند ۹۴ تاکنون نیز اتفاق خاصی که این رویکرد را تغییر دهد، نیفتاده است و به نظر می‌رسد این روند در شورای شهر هم تکرار خواهد شد.

 

او ادامه داد: نکته دیگر این است که باوجود آنکه در انتخابات مجلس هم چندهزار کاندیدا داشتیم، درنهایت دو لیست با یکدیگر رقابت کردند که لیست اول مربوط به اصلاح‌طلبان بود، یکم تا سی‌ام و لیست دوم مربوط به اصولگرایان نیز سی و یکم تا شصتم و فاصله نفر سی ام و سی و یکم حدود هفتصدهزار رای بود که نشان داد چقدر رای در تهران سیاسی شده است. به نظر می رسد این روند در انتخابات پیش رو در شهرهای بزرگ هم تسری می یابد و شاهد رقابت سه تا چهار لیست اصلی خواهیم بود.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: ممکن است لیست‌های متفاوتی مطرح شوند اما قطعا لیستی که توسط محوریت جریات اصلاحات یا همان شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان حمایت شود و سران اصلاحات از آن حمایت کنند، مورد توجه اکثریت مردم تهران قرار می‌گیرد.

 

حق شناس در پاسخ به سوال دیگری درباره عدم نظارت شورای شهر بر عملکرد شهرداری در دوره چهارم گفت: یکی از مشکلات شورای چهارم این بود که دو ترکیب تقریبا هم وزن اصولگرا و اصلاح طلب داشتیم و چند نفر غیر سیاسی که بنا به مقتضیات جایگاهشان را عوض می‌کردند که این ترکیب عملا موجب ضعف شورای شهر شد.

 

او ادامه داد: امیدوارم شورا این بار وارد این مخمصه نشود و یکدست باشد. چرا که اتفاق زشتی که افتاد این بود که رقابتی درون شورا شکل گرفت و یک جریان عملا پشت سر شهرداری قرار گرفت و بجای شورای شهر، با شورای شهرداری روبرو شدیم که لطمه ای سخت به شورا زد.

 

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوال دیگری درباره دیگر کاندیداهای این تشکل در انتخابات گفت: چندنفری از اعضای حزب اعتمادملی کاندیدا شده اما این حزب در چارچوب شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان فعالیت و بنابر نظر این شورایعالی وارد صحنه می‌شود.

 

حق شناس درباره برخی اختلافات در میان اعضای این حزب نیز گفت: آخرین تصمیمی که در حزب اعتماد ملی باحضور آقای منتجب نیا اخذ شد این بود که شورای مرکزی مصوب کرد نماینده‌ای را به شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان معرفی کند که آقای گرامی مقدم به عنوان عضو حقوقی این شورایعالی ازسوی حزب اعتماد ملی انتخاب شد و طبیعتا حزب نیز خودش را وفادار به چارچوب شورایعالی سیاست‌گذاری می‌داند.