ترقی : پیوستن احزاب به جمنا منتفی است/ تعداد نامزدهای نهایی جبهه مردمی هنوز مشخص نشده است/ بقایی پایگاه اجتماعی قابل توجهی ندارد


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ترقی

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: موضوع پیوستن احزاب به جبهه مردمی منتفی است و احزاب به طور صرف حمایت خود را از این جریان اعلام کردند اما هیچ حزبی‌نیامده در لیست قرار گیرد.

 حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره اینکه باهنر عنوان کرده موتلفه هنوز تصمیمی برای پیوستن به جبهه مردمی نیروهای انقلاب نگرفته است‌، رویکرد موتلفه در حمایت از جمنا به چه صورتی است، گفت: در  بحث پیوستن به عنوان حزب نه جمنا از ما خواسته که به عنوان حزب بپیوندیم  نه تا به حال چنین بحثی وجود داشته است، بلکه پیوستن اشخاص و فعالان حقیقی و شخصیت‌های حقوقی را جزو برنامه‌ها داشته است، بنابراین موضوع پیوستن احزاب منتفی است و احزاب به طور صرف حمایت خود را از این جریان اعلام کردند اما هیچ حزبی نیامده در لیست قرار گیرد .

 

عضو شورای مرکزی موتلفه در پاسخ به اینکه آیا موتلفه محوریت جمنا را قبول دارد، بیان کرد: بله حزب موتلفه  جمنا را به عنوان محور در انتخابات  قبول دارد و اعضای شورای مرکزی از جمله محمد نبی‌حبیبی، لاله افتخاری و فاطمه‌رهبر در جبهه مردمی فعالیت دارند.

 

هنوز مشخص نیست چند نفر در نهایت معرفی شوند

 

 او درباره اینکه اگر جمنا به نامزد نهایی برسد موتلفه از آن حمایت خواهد کرد یا میرسلیم در کنار نامزد جمنا در عرصه رقابت حضور می‌یابد، گفت: مکانیزمی که در نظر گرفته شده برای رسیدن به افراد نهایی مشخص نیست.  هنوز معلوم نیست که می‌خواهند ۵ نفر معرفی کنند، ۲ نفر یا ۱ نفر معرفی شود هیچ کدام مشخص نشده است.

 

ترقی در مورد اینکه جبهه مردمی تاکنون تاکید داشته که به نامزد واحد برسد و با توجه به نظرات مختلف آیا ممکن است به نامزد واحد نرسند و سه نفر در آخر در صحنه بمانند و یا اصولگرایان به سمت نامزد رزرو بروند، اظهار داشت: این مسائل هنوز تصمیم‌گیری نشده است و اظهار نظرهایی اکنون بیان می‌شود اما هیچ کدام تصمیم نهایی نیست و تصمیم نهایی به شرایط انتخابات و مقطع زمانی و مناظره‌ها بستگی دارد که متغیرهای گوناگون خواهد داشت و به وقت خود تصمیم‌گیری می‌شود.

 

او افزود: در حال حاضر همه نامزدهای مطرح اصولگرا در مجموعه جبهه مردمی هستند و مورد بررسی و دقت  قرار می‌گیرند تا پس از عید به تعداد ۵ نفر افرادی که در لیست جمنا باقی می‌مانند، دست یابند.

 

موتلفه روی مکانیزم رسیدن به نامزد نهایی با جمنا توافق دارد

 

ترقی درباره اینکه اگر میر سلیم در  لیست ۵ نفر نهایی جمنا  قرار نداشته باشد تمکین می‌کند یا اینکه به صورت مجزا حضور می‌یابد بیان‌کرد: در جبهه مردمی فرآیندی وجود دارد که همه پذیرفته‌اند و موتلفه بر روی مکانیزم  رسیدن به نامزد نهایی با جمنا توافق دارد و اختلافی در مکانیزم نداریم.

 

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه افزود: ساز و کار در جمنا تحمیلی و القایی نبود بلکه به این صورت بود که از پایین افراد را پیشنهاد دادند و در جبهه مردمی مطرح شد و از بین پیشنهاداتی که از بدنه داده شد، رای‌گیری کردند و از ۵۰ نفری که معرفی شدند ۲۱ نفر رای حد نصاب را آوردند که در واقع منتخب بدنه شدند. 

 

رئیسی و فتاح به دنبال نامزدی در انتخابات نبودند

 

 او بیان کرد: بسیاری از افرادی که در لیست ۲۱ نفره جمنا قرار گرفتند نه خود داوطلب و نه اینکه دنبال این مساله بودند. مانندآقای رئیسی و فتاح با اینکه بارها اعلام کرده است در عرصه انتخابات حضور نمی‌یابد اما در لیست قرار گرفت و این مساله به نظر افراد ربطی نداشت بلکه بر اساس نظرات مردمی از بدنه در لیست قرار گرفتند.

 

ترقی با تاکید بر اینکه به هیچ کدام از نامزدهای لیست ۲۱ نفره جبهه مردمی نگفتند که در لیست قرار می‌گیرند، گفت: به دلیل اینکه افراد پیشنهاددهنده حزبی و عناصر استان‌ها در مجموعه بودند و بر این اساس افراد پیشنهادی مورد رای قرار گرفتند، و این هیچ ارتباطی با خود فرد نداشته است و در ذهن افراد و بدنه نیروهای انقلاب مطرح بودند.

 

بقایی از پایگاه اجتماعی قابل توجه و مهمی برخوردار نیست

 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره اعلام حضور بقایی درانتخابات گفت: تحلیل خاصی در این باره ندارم، لذا خیلی مساله قابل توجه و تاملی نیست و فردی که از پایگاه اجتماعی قابل توجه و مهمی برخوردار نیست مانند بقیه آحاد جامعه مطرح می‌کند که وارد عرصه انتخابات ‌می‌شود.

 

ترقی در ادامه بیان کرد: احمدی‌نژاد هم  با صراحت گفته از بقایی حمایت نمی‌کند و مشورتی با او در این زمینه نشده است،  بنابراین خیلی مساله مهمی نیست که وقتمان را صرف تحلیل آمدن چنین افرادی کنیم.

 

اگر آمدن کسی فضای انتخابات را دوقطبی کند حضورش حرام است

 

او به اشاره به صحبت‌های مشایی مبنی بر اینکه در صورت رد صلاحیت بقایی دو قطبی خطرناکی به وجود می‌آید، گفت: اگر کسی بداند که با آمدنش  فضای انتخابات دوقطبی می‌شود حضورش حرام است. اصولا وقتی اصل دو قطبی شدن به مصلحت نظام نیست و کسی بداند با آمدنش فضا را دو قطبی می‌کند طبیعتا نباید  در انتخابات حضور یابد و اینکه بیاید و رد صلاحیتش موجب دو قطبی در کشور شود، حرف کاملا غیر منطقی است.