ستاره های جدید سینمای جهان


معرفی بازیگرانی که در فاصله سال های 2015 تا امروز توانسته اند فروش فیلم های شان را در سینماها تضمین کنند و به این ترتیب ستاره های جدید سینمای جهان هستند. 

 معرفی بازیگرانی که در فاصله سال های 2015 تا امروز توانسته اند فروش فیلم های شان را در سینماها تضمین کنند و به این ترتیب ستاره های جدید سینمای جهان هستند.

 

نگاهی به جدول فروش فیلم ها نشان می دهد که امسال ستارگان قدیمی تر سینما شکست خورده اند. نام کروز که زمانی حضورش در یک فیلم ضامن گیشه خوب بود، این روزها به ضرب و زور تهیه کننده ها و تبلیغات فیلم «مومیایی» را در بین 10 فیلم پرفروش نگه داشته آن هم در فصلی که رقیب چندانی به جز «زن شگفت انگیز» نداشت، به خصوص که نقش تام کروز در فیلم «مومیایی» فراتر از بازیگر است و در ساخت این فیلم اعمال نفوذ زیادی کرده.

 

از آن طرف قسمت جدید «دزدان دریایی کارائیب» با بازی جانی دپ هم نتوانست انتظارات تهیه کننده ها را چنان که باید و شاید در گیشه تامین کند. به نظر می رسد دوران ستاره های جدید فرا رسیده؛ ستاره هایی که آنها نجات دهنده گیشه ها هستند. طبق آمار و ارقام از سال 2015 تا 2017 بازیگران زیر، ستاره های جدید سینما هستند.

 

کریس پرت

4 فیلم؛ 3 میلیارد دلار

اخبارفرهنگی,خبرهای  فرهنگی,ستاره های جدید سینمای جهان

 

متولد 1979 که کارش را از سال 2002 با بازی در تلویزیون و سریال «Everwood» شروع کرد. پرت بعد از این که سال 2014 در دو فیلم تجاری موفق حضور پیدا کرد توانست تبدیل به نقش اول فیلم های هالیوود شود. «فیلم لگو» و فیلم ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان» محصول استودیوی مارول، دو فیلمی بودند که باعث راهیابی پرت به نقش های اصلی تر فیلم ها شدند. «پارک ژوراسیک» در سال 2015 یکی از اولین فیلم هایی بود که پرت در آن نقش اصلی را بازی کرد. بعد در فیلم های ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان قسمت دوم» و «انتقام جویان: جنگ بی نهایت» این بار نقش اش در مرکز قرار گرفت.

 

طبق آمار گیشه ها، پرت در 9 فیلم کارنامه اش نقش های مکمل داشته که میزان فروش آنها در جهان بیش از 837 میلیون دلار بوده است. در چهار فیلم خودش به تنهایی نقش اول را بازی کرده که فروش این فیلم ها نزدیک به سه میلیارد دلار است و در چهار فیلم دیگر که عمدتا ابرقهرمانی بودند و به همراه چند بازیگر نقش های اصلی بین شان تقسیم شده بود، فروش جهانی یک میلیارد و 383 میلیون دلاری را تجربه کرده است. امسال فیلم «نگهبانان کهکشان» با بازی او موفق ظاهر شد و مشغول بازی در دنباله «پارک ژوراسیک» و دنباله «انتقام جویان» هم هست که احتمالا هر دو پرفروش می شوند.

  

دواین جانسون

21 فیلم؛ 5 میلیارد دلار

اخبارفرهنگی,خبرهای  فرهنگی,ستاره های جدید سینمای جهان

 

دواین جانسون، بازیگر مشهور فیلم های اکشن قبل از ورود به سینما کشتی گیر بود؛ آن هم از نوع حرفه ای اش. اسمش در رینگ بوکس «راک» به معنای سنگ و صخره بود. او متولد 1972 در آمریکاست اما تابعیت کانادایی هم دارد. در دانشگاه فوتبال بازی می کرد و یک بار هم به همراه تیم دانشگاه میامی قهرمانی را تجربه کرد اما بعد از دانشگاه تصمیم گرفت مثل پدربزرگش کشتی گیر حرفه ای شود؛ پدربزرگی که تابعیت کانادایی اش را از او داشت.

 

شاید فکرش را نکنید اما جانسون یک کتاب اتوبیوگرافیک هم نوشته به نام «راک می گوید...» که برای 30 هفته در فهرست پرفروش ترین های نیویورک تایمز قرار گرفت. حضورش در تلویزیون به خاطر سریال های مربوط به کشتی در سال 1996 آغاز شد. در ابتدای قرن بیست و یکم در سریال «سفر ستاره ای» بازی کرد که اولین حضورش در سریالی بود که به کشتی ربطی نداشت.

 

جانسون در 21 فیلم کارنامه اش در نقش اصلی بازی کرده که نزدیک به شش میلیارد دلار فروش جهانی داشته اند. در پنج فیلم بازیگر مکمل بوده که فروش آنها هم بالغ بر دو میلیارد و 311 میلیون دلار بوده است. امسال فیلم پرفروش «سرنوشت خشمگین» قسمت هفتم از سری «سریع و خشمگین» را روی پرده داشت که جزو سه فیلم پرفروش 2017 تا امروز است. بیش از 10 فیلم هم در برنامه کاری اش برای یک سال آینده است.

 

 جنیفر لارنس

5 فیلم؛ 5 میلیارد دلار

اخبارفرهنگی,خبرهای  فرهنگی,ستاره های جدید سینمای جهان

 

تنها بازیگر زنی است که در فهرست مان قرار دارد و یعنی بیش از هر بازیگر زن دیگری فیلم هایش در دو سال اخیر فروخته اند؛ برنده جایزه اسکار هم که شده. او تمام ویژگی های یک ستاره تمام عیار سینما را دارد. لارنس متولد 1990 در آمریکا از سال 2015 علاوه بر این که توانست عنوان موفق ترین بازیگر زن گیشه را به ارمغان بیاورد، بیشترین دستمزد را هم در میان بازیگران زن دریافت می کند که او را تبدیل به یکی از ثروتمندترین بازیگران هالیوود کرده است. این بازیگر 26 ساله سال 2013 در فهرست صد چهره تاثیرگذار جهان مجله تایم قرار گرفت و سال 2014 و 2016 نامش میان سلبریتی های مجله فوربز دیده شد. 

 

شهرتش به خاطر بازی در نقش کتنیس اوردین در سری فیلم های نوجوانانه «بازی گرسنگان» (2015-2012) همه گیر شد اما بازیگری را از سال 2006 با تلویزیون آغاز کرد. لارنس تا به حال در پنج فیلم نقش اصلی را بازی کرده که فروش جهانی شان بیش از پنج میلیارد دلار بوده است. از معدود بازیگران سینماست که اکثر نقش هایی که در کارنامه اش دارد، نقش اصلی بوده اند.

 

سال گذشته با فیلم ابرقهرمانی «ایکس من: آخرالزمان» صدرنشین گیشه ها بود. امسال فیلم مهم «مادر» ساخته دارن آرنوفسکی را دارد که احتمال موفقیتش هم در گیشه و هم میان منتقدان وجود دارد. این بازیگر نامزد چهار اسکار، جایزه اش را برای فیلم «کتابچه نقره ای راهنما» گرفت.

  

ساموئل ال. جکسون

52 فیلم؛ 12 میلیارد دلار

اخبارفرهنگی,خبرهای  فرهنگی,ستاره های جدید سینمای جهان

 

این بازیگر و تهیه کننده آمریکایی، بازیگر محبوب کوئنتین تارانتینو است و بیشترین همکاری را از زمان «پالپ فیکشن» تا امروز با تارانتینو داشته است. متولد 1948 از دهه 90 مورد توجه منتقدان و کارگردانان قرار گرفت. اما اولین فیلمی که بازی کرد «کنار هم برای همیشه» محصول 1972 بود. پرکارترین بازیگر این فهرست که 176 فیلم و سریال به عنوان بازیگر در کارنامه اش دارد. ساموئل ال. جکسون برعکس چند بازیگر دیگری که نام بردیم بیشتر برای بازی در نقش های مکمل شهرت دارد و پولی را هم که به گیشه تزریق کرده مربوط به همین نقش های مکمل است ولی آنقدر در همین نقش های مکمل اش بازی های درخشانی دارد که نمی توان نادیده اش گرفت و حتی نامزد جایزه اسکار هم شده است.

 

او در 44 فیلم نقش اصلی را بازی کرده که خب مجموع فروش این 44 تا در جهان 3 میلیارد و 700 میلیون دلار شده که رقم چندان دندان گیری نیست. در عوض برای بازی در 52 فیلم در نقش بازیگر مرد مکمل فروشی معادل 12 میلیارد و 200 میلیون دلار در گیشه سینماهای جهان داشته است. سال گذشته با بازی در فیلم تیم برتون «خانه دوشیزه پرگرین برای بچه های عجیب و غریب» و «افسانه تارزان» فروش خوبی را تجربه کرد. امسال اما فیلم «کونگ جزیره جمجمه» نتوانست انتظارات را برآورده کند.

  

کریس ایوانز

15 فیلم؛ 5 میلیارد دلار

اخبارفرهنگی,خبرهای  فرهنگی,ستاره های جدید سینمای جهان

 

این بازیگر آمریکایی که متولد سال 1989 است مثل خیلی از ستاره های این دوران با بازی در فیلم های پرفروش ابرقهرمانی به شهرت رسید. ابتدای هزاره سوم در فیلم «تازه واردها» اولین حضورش جلوی دوربین رقم خورد. ایوانز با بازی در فیلم «چهار شگفت انگیز» در سال 2005 توانست برای اولین بار خودش را به استودیوها نشان دهد و بعد از بازی در قسمت دوم سری فیلم های «چهار شگفت انگیز» و موفقیت مجدد آن در سال 2011 برای بازی در نقش کاپیتان آمریکا انتخاب شد.

 

کاپیتان آمریکا یکی از ابرقهرمانان محبوب مارول است و از سال 2011 تا امروز ایوانز بازیگر نقش کاپیتان آمریکا باقی مانده است. 46 فیلم در کارنامه بازیگری ایوانز به چشم می خورد که همچنان نقش کاپیتان آمریکا مهم ترین شان است ولی باید اعتراف کنیم که این نقش چندان هم چیز خارق العاده ای نیست و اگر علاقه و مد روز به فیلم های ابرقهرمانی نزدیک نبود، بعید است ایوانز تبدیل به ستاره می شد.

 

به هر حال فعلا با بازی در 15 فیلم در نقش اول، فروش جهانی فیلم هایش به 5 میلیارد و 644 میلیون دلار رسیده است و بازی اش در نقش های مکمل پول چندانی برای سینما نداشته. او امسال هم در نقش کاپیتان آمریکا در فیلم «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» ظاهر می شود؛ فیلمی که یک بازیگر جدید نقش مرد عنکبوتی را دارد و کنجکاوی ها نسبت به او قطعا فیلم را پرفروش می کند.

  

مت دیمون

31 فیلم؛ 5 میلیارد دلار 

اخبارفرهنگی,خبرهای  فرهنگی,ستاره های جدید سینمای جهان

 

در کنار جنیفر لارنس و ساموئل ال جکسون، مت دیمون هم از بازیگران این فهرست است که نه فقط به خاطر پول سازی در گیشه که به خاطر محبوبیتش نزد سینما دوستان و منتقدان هم می تواند لقب ستاره را بگیرد. مت دیمون متولد 1970 در آمریکاست. بازیگری را در سال 1988 در فیلمی به نام «پیتزای اسرارآمیز» آغاز کرد و با نوشتن فیلمنامه «ویل هانتینگ خوب» در سال 1997 به همراه بن افلک و بازی در آن، هم تبدیل به یک بازیگر درجه یک شد و هم فیلمنامه نویسی که توانست جایزه اسکار دریافت کند. 

 

او یکی از بازیگران روشنفکر و مطرح هالیوود است و تا به حال 5 بار برای بازی در نقش های مختلف نامزد دریافت جایزه اسکار شده. مت دیمون سال گذشته با فیلم «جیسون بورن» از سری فیلم های موفق «بورن» در گیشه سینماها سروصدای زیادی به پا کرد. البته او اعلام کرد که بعد از این فیلم دیگر در نقش «بورن» ظاهر نمی شود مگر این که باز پل گرین گراس فیلم ها را کارگردانی کند.

 

دیمون در 21 فیلم نقش اول را بازی کرده و فروش آن فیلم ها در جهان معادل 5 میلیارد و 221 میلیون دلار بوده است. در 13 فیلم هم نقش مکمل را داشته که آنها هم به فروشی بیش از یک میلیارد و 225 میلیون دلار دست یافته اند. در سری فیلم هایی مثل «گروه اوشن» که بازیگران به صورت گروهی نقش اول را داشته اند هم حضور داشته که فروش جهانی این فیلم ها بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار بوده است.

 

 

 اخبار  فرهنگی - روزنامه هفت صبح