بذرپاش، مارکوپلویی با رویای پاستور


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , بذر  پاش

  خیلی ساده است؛ معادله‌ای که مجهول‌های آن بدلی هستند. معادله‌ای برای ایجاد واهمه از حضور اصولگرایان در انتخابات ۹۶ که البته بخش مجهول این معادله ناآگاهی به وسعت شناخت سیاسی جامعه است. مشاوری که با حمایت‌های بی‌حد و مرز محمود احمدی‌نژاد تصور می‌کند باید پایه‌های پیشرفت را بدون در نظر داشتن مولفه‌های ضروری که از جمله آنها اخلاقمداری، تجربه و دانش است پیمود و به یکباره و در چشم بر هم زدنی بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد! البته اگر استاد هر فردی محمود احمدی‌نژاد باشد نباید به برخی رفتارهای او خرده گرفت.

 

به عنوان نمونه وقتی محمود احمدی‌نژاد در رقابت‌های انتخاباتی به بیان موضوعاتی درباره زندگی و عملکرد کاندیدای دیگر می‌پردازد و به زعم خود مدارکی را نشان می‌دهد که بعدها بی‌اعتباری آنها هویدا می‌شود، پس از مهرداد بذرپاش هم باید انتظار داشت که اظهاراتی داشته باشد که نه تنها قابل انطباق با واقعیت نیست، بلکه بیش از همه به تهمت و افترا نزدیک است. بذرپاش تا آنجا که توانست هجمه به دولت یازدهم را در دستور کار خود قرار داد، اما این سوال هم بی پاسخ است که چرا در برابر اقدامات جریانی که به جریان انحرافی در دولت قبل معروف شد، سکوت اختیار کرد. جالب آنجاست که اصولگرایان با مطرح کردن نام بذرپاش نشان دادند از نداشتن کاندیدای محبوب در رنج هستند و مجبور شده‌اند که دست یاری و نیاز به سمت جبهه پایداری دراز کنند.

 

 شهر به شهر برای رسیدن به پاستور!

به عنوان مثال مهرداد بذرپاش شهر به شهر سخنرانی می‌کند و تمرکز خودش را بر بهانه جویی و تخریب دولت قرار داده است. ایلنا نوشت؛ برخی اخبار نیز از راه اندازی ستادهای تبلیغاتی مهرداد بذرپاش در مشهد روایت دارد و سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان اصفهان هم همایشی با حضور مهرداد بذرپاش در اصفهان برگزار می‌کند. مدیر مسئول وطن امروز پیش از این به قم سفر کرده و با آیت‌ا... مصباح یزدی دیدار کرده بود.

 

 دولت روحانی دستان در جیب مردم را قطع کرد

او اخیرا هم در جمع طلاب مدرسه معصومیه قم، با بیان اینکه دولت باید مساله حل کن باشد نه مساله‌پاک‌کن و مساله‌ساز، اظهارداشت: «دستتان را از جیب مردم در آورید و به مردم اعتماد کنید؛ راه پیشرفت کشور اعتماد به این مردم است.» با در کنار هم قرار دادن اقدامات و محبوبیت دولت یازدهم و اظهارات این نماینده دلواپس سابق حتی یک اشتراک نمی‌توان یافت، اماچند سوال را می‌توان مطرح کرد که شاید پاسخ به آنها چندان برای تحقق رویاهای بذرپاش خوش یمن نباشد.

 

نخست اینکه اگر او اعتقاد دارد مردم به دولت یازدهم اعتماد ندارند، پس چرا همین مردم برای انتخابات مجلس به کاندیداهای هم طیف با دولت رای دادند و از ورود هم طیفان بذرپاش به بهارستان جلوگیری کردند؟ نکته دوم این است که او از دولت خواسته تا دستانش را از جیب مردم در بیاورد، اما ظاهرا باز هم در تشخیص برخی موضوعات دچار اشتباه شده است، چرا که آمار ارائه شده نشانی از دست دولت یازدهم در جیب مردم ندارد و دستانی از دولت قبل در جیب مردم بود که دولت فعلی آن دستان را قطع کرده است که همین بریدن دستان در جیب مردم بهانه‌ای برای هجمه به  دولت یازدهم شده است!

 

 عینک خود را تمیز کنید!

بذرپاش اظهارات قابل تامل دیگری هم داشته است از جمله اینکه عنوان کرده است:« باید دولت را در جعبه شیشه‌ای قرار داد تا همه آن را ببینند و نظاره‌اش کنند؛ دولت شیشه‌ای و شفاف راه برون رفت از فساد اداری است. نسل سوم مومن انقلابی دشمن شناس است و بیهوده تولید دشمن نمی‌کند،  ولی ابوموسی اشعری‌صفتان ساده لوح را که باعث بدبختی تاریخ شدند خوب می‌شناسد.» ظاهرا بذرپاش از شیشه دودی به جامعه نگاه می‌کند و متوجه میزان علاقه مردم به مردان دولت یازدهم نیست.

 

اگر او از پشت شیشه واقعیت به مواضع و دیدگاه‌های مردم نگاه کند، به‌خوبی به این نکته خواهد رسید که دولت یازدهم از شفاف‌ترین دولت‌های پس از انقلاب بوده و آنچه در ذهن جامعه تیره وتار مانده، عملکرد دولت محبوب بذرپاش یعنی دولت احمدی‌نژاد است و البته ریشه رشد دستانی که در آن دولت در جیب مردم جاخوش کرده بود. بذرپاش باید عینک خود را تمیز کند تا موضوعات دو دولت را اشتباه نکند. تصور نمی‌شود رئیس جمهوری به اندازه روحانی به شفافیت و در میان گذاشتن موضوعات کشور با مردم اصرار داشته باشد و شاید دلیل این اظهارات بذرپاش واهمه دوستان او از علنی شدن برخی اقدامات در دولت‌های گذشته باشد که او اکنون این‌گونه در تلاش برای القای صادق نبودن دولت یازدهم است.اگر شما مدعی صداقت هستید، صادقانه به خرابی‌هایی که دولت سابق برای دولت روحانی به ارث گذاشت، اعتراف کنید. 

 

 تقاص موفقیت در مذاکرات هسته‌ای

بخش بعدی سخنرانی بذرپاش هم که بارها تکرار شده و پاسخ‌های مناسبی هم دریافت کرده است، عملکرد دولت یازدهم در موضوع مذاکرات هسته‌ای است. همگان واقف هستند دستاورد سیاست شعاری دولت گذشته در مذاکرات نتیجه‌ای جز تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور نداشته است و مردان روحانی بودند که توانستند موفقیت‌های زیادی به‌دست آورده و تحریم‌های زاییده از ناکارآمدی دولت قبل را رفع کنند، پس طبیعی است حامیان آن دولت گذشته از موفقیت دولت کنونی ناخشنود بوده و به تخطئه دستاوردها بپردازند که بذرپاش از جمله آنهاست. این نماینده سابق مجلس عنوان کرده که «مذاکره مبتنی بر اعتماد و از موضع ضعف در مقابل کشورهای بیگانه منجر به گروکشی اقتصاد کشور توسط طرف مقابل شده است، حالا به دنبال کوبیدن پتک ترامپ روی سر ملت هستند و برجام را وصله پینه می‌کنند.»

 

 بی‌اعتباری اظهارات بذرپاش با یک مقایسه کوچک میان سفر مسئولان خارجی در ۲ دولت دهم و یازدهم هویدا خواهد شد و همچنین بررسی میزان احترام به کشورمان در ۸ سال دوره احمدی‌نژاد و ۴ سال اخیر که گویای واقعیات زیادی است. دولت قبل نتوانست موفقیتی در مذاکرات هسته‌ای کسب کند و به اذعان کارشناسان وضعیت نامطلوبی را برای کشور رقم زد. پس اگر بذرپاش یک درصد هم تصور رسیدن به کرسی ریاست جمهوری را دارد، باید تدبیر پیشه کرده و مسیر دولت یازدهم را ادامه دهد. البته ریاست جمهوری جز خیالی خام برای او نیست!

 

 صبح بخیر آقای بذرپاش

بذرپاش همچنین با بیان اینکه اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در صدور دستور عدم ورود ایرانیان به خاک آمریکا، نشان از یک بی تمدنی در طرف مقابل دارد و حتما این اقدام از طرف ایران بی پاسخ نخواهد ماند، افزود: «امروز سهم واقعی هر ایرانی از محل دارایی‌های ملی چه میزان است؟ دهان مخالفان را به اسم دلواپس و بی شناسنامه می‌بندند و ادعای حقوق شهروندی می‌کنند.

 

آیا سفره انقلاب را برای یک عده‌ای خاص پهن کرده اید؟» برخی پس از شنیدن این اظهارات تصور کردند بذرپاش متولد سال ۹۲ است و سال‌های ۸۴ تا ۹۲ را ندیده است که این‌گونه سخن می‌گوید. برخی نیز به اظهارات همین روز او اشاره کرده و عنوان داشتند که آیا آنچه او در مدرسه علمیه و سخنرانی‌های قبلی خودش بیان کرده است، نمادی از سعه صدر و تحمل مخالفان از سوی دولت نبود؟ همگان واقف هستند که مخالفان دولت از آغاز به کار روحانی هر آنچه خواستند بیان کردند و از اقدامی برای تضعیف و تخریب دولت چشم‌پوشی نکردند که رئیس جمهور و اعضای دولت با سعه صدر از آنها گذشتند. اما در اذهان هست که در دولت گذشته با مخالفان چه رفتاری شد.

 

  اخبار سیاسی  -  آرمان