مهدی تارتار: پرسپولیس مزد اعتماد به برانکو را گرفت


اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی , مهدی تارتار

سرمربی تیم صدرنشین لیگ دسته اول فوتبال ایران، گفت: هنوز کارمان برای صعود به لیگ برتر تمام نشده و نباید از الان برای لیگ برتری شدن جشن بگیریم و شادی کنیم.

مهدی تارتار در گفتگو با  مهر، در خصوص پیروزی با ارزش تیم پارس جنوبی جم برابر ملوان و صعود به صدر جدول لیگ دسته اول، گفت: می‌دانستیم که بازی دشوار و سنگینی را پیش رو داریم. البته ما این هفته های آخر با حریفان مستقیم بازی کردیم و بازی های ۶ امتیازی را بردیم. حریفانی مثل نساجی، گل گهر و همین ملوان که در زمانی که با ما بازی کردند، بالای جدول بودند و شانس صعود داشتند. این سه پیروزی با ارزش باعث شد تا شانس ما برای رسیدن به صدر جدول زیاد شود.

 

سرمربی تیم پارس جنوبی جم خاطرنشان ساخت: به شخصه هنوز نمی‌گویم تیم ما لیگ برتری شده است. البته که شانس ما برای لیگ برتری شدن خیلی زیاد است و به احتمال قریب به یقین به زودی این موضوع قطعی می‌شود. من الان برای صعود به لیگ برتر جشن نمی‌گیرم و به تیمم هم تنها یک روز برای شادی برای این پیروزی زمان دادم. ما باید از حال و هوای ملوان و پیروزی بر این تیم و این که نزدیکی های لیگ برتر هستیم خارج شویم و روی بازی بعدی مان با استقلال اهواز تمرکز کنیم.

 

وی افزود: ما نباید استقلال اهواز را به این دلیل که در انتهای جدول است و سقوط کرده، دست کم بگیریم. ممکن است همین تیم هم برای ما دردسر ایجاد کند. باید با همه قوا برای این بازی تدارک ببینیم و هیچ شانسی را از دست ندهیم. نمی‌خواهیم کارمان برای صعود در روز آخر به اما و اگر بکشد. الان که سرنوشتمان دست خودمان است باید از آن نهایت استفاده را ببریم.

 

تارتار در خصوص کیفیت برگزاری رقابت های لیگ یک گفت: من که تا سال گذشته در لیگ برتر بودم و تجربه حضور در لیگ یک را نداشتم. اما به جرات می گویم رقابت‌های این فصل لیگ یک از کیفیت قابل ملاحظه ای برخوردار بود. اغلب باشگاه ها برای صعود به لیگ برتر برنامه ریزی و هدفگذاری کرده بودند و به نسبت هم هزینه‌های خوبی را متحمل شده بودند. حضور مربیان صاحبنام و صاحب سبک که عمدتا هم از طیف مربیان لیگ برتری بودند هم باعث شد تا کیفیت بسیاری از تیم ها در این مسابقات بالا برود. 

 

سرمربی تیم صدرنشین لیگ دسته یک افزود: به جرات می‌گویم که لااقل ۱۰ تیم از تیم‌های لیگ یکی توانایی، ظرفیت و لیاقت حضور در لیگ برتر را دارند. اما افسوس که تنها دو تیم قرار است از این مسابقات به لیگ برتر راه یابند. من حتی برخی از تیم های پایین تر از رده دهم را آنقدر با کیفیت می‌بینم که آنها هم شایستگی لیگ برتری شدن را دارند.

 

تارتار گفت: اگر تیم ما موفق است، عوامل زیادی برای ثبت این موفقیت دست به دست هم داده اند. من از نقش هواداران این تیم نمی‌توانم به سادگی عبور کنم. هوادارانی که دیروز ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ما را شرمنده کردند و باعث شدند این ورزشگاه مقابل حضور آنها کم بیاورد. حضور این همه هوادار برای بازی‌های خانگی پارس جم بی سابقه بود و من دست تک تک این هواداران را به گرمی می‌فشارم. ضمن این که مدیریت باشگاه به خصوص آقای رضاییان مدیرعامل باشگاه هم تلاشی بی وقفه و شبانه روزی داشت وگرنه این موفقیت ممکن نبود.

 

سرمربی تیم پارس جم که خود از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس است با اشاره به قهرمانی زودهنگام این تیم در لیگ برتر اظهار داشت: من این قهرمانی را به همه عوامل پرسپولیس از جمله مدیران این باشگاه، مربیان و بازیکنان و به ویژه هواداران آن تبریک می‌گویم. این قهرمانی حق پرسپولیس بود. تیمی که مقتدرانه ترین قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد و لیاقت آن را هم داشت. 

 

وی افزود: به نظر من پرسپولیس مزد اعتماد به برانکو ایوانکوویچ و زمان دادن به او را گرفت. این یک اصل است که هر باشگاهی به مربی‌اش به خصوص به مربیان کارنامه دار زمان بدهد مزد آن را هم خواهد گرفت. امیدوارم این موضوع در همه فوتبال ایران جا بیافتد و باشگاه ها بیشتر به مربیان خود اعتماد کرده و به آنها زمان بدهند و مطمئن باشند که مزد آن را هم خواهند گرفت.