بقایی با ماندلا مقایسه شد!!


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , بقایی

اسفندیار رحیم مشایی بعد از مدت‌ها‌ دوباره سر و کله‌اش پیدا شد. او که مدت‌هاست لا اقل در ظاهر عرصه سیاست را بوسیده و کنار گذاشته بود اکنون بعد از کاندیداتوری حمید بقایی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96، سنگ شاگرد قدیمی اش در رادیو ایران! را به سینه می‌زند و با جدی دانستن کاندیداتوری او در پاسخ به اینکه برخی سیاسیون می‌گویند کاندیداتوری بقایی شوخی است، می‌گوید: "شاید از نظر آنان شوخی باشد، همانطور که کاندیداتوری احمدی‌نژاد در ۸۴ و رئیس دولت اصلاحات در ۷۶ ازنظر آقایان شوخی بود!"

 

پاسخ زیرکانه رحیم مشایی به این سوال، نشانگر یک اطمینان خاص در نگاه اوست، اطمینان او به پیروزی بقایی. البته رندی دیگر مشایی اشاره به پیروزی اصلاحات در سال 76 نیز هست. گویی که مشایی برای آنکه خط بقایی را به طور کلی از اصولگرایی جدا کند پیروزی احمدی‌نژاد در 84 را همراه با سال‌ها‌ی خاص 76، که شکست واضح اصولگرایی بود یاد آوری می‌کند.

 

دفاع اسفندیار رحیم مشایی از معاون رئیس جمهور سابق را اگر در کنار این سخن عبدالرضا داوری مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد که گفته:

 

"به نام خدا و با رای توده‌های شریف ملت ایران به مهندس بقایی، نام حسن روحانی به عنوان اولین رئیس جمهور تک دوره‌ای ثبت خواهد شد"بگذاریم، می‌توان یقین حاصل کرد که اگرچه احمدی‌نژاد پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود از هیچ کاندیدایی در سال 96 حمایت نمی‌کند، اما حمید بقایی اشبه الناس به او در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم خواهد بود و اگر بنا به جذب ظرفیت آرای احمدی‌نژاد است بقایی است که می‌تواند در صورت تایید صلاحیت شدنش چنین کاری را انجام دهد.

 

به نظر می‌آید در روزهای آتی سایر نزدیکان احمدی‌نژاد نیز حمایت‌ها‌ی خودشان از حمید بقایی را به منصه ظهور گذارند.

 

هرچند که در این میان برخی چهره‌ها‌ چون "داوری" تبلیغات انتخاباتی را نیز از همین الان آغاز کرده اند وبه مدح و ثنای بقایی پرداخته و در مقایسه‌ای عجیب و نادرست او را با نلسون ماندلا مقایسه کرده اند.

 

اخبار سیاسی  -  آفتاب  یزد