پشت پرده اطمینان صبایی‌ها از بازگشت به لیگ برتر/ پنالتی‌های مشکوک و شکایت از 4 تیم به خاطر تبانی


اخبارورزشی,خبرهای ورزشی, فوتبال

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رسیدگی به شکایت باشگاه صبای قم در ارتباط با تبانی از چهار باشگاه لیگ برتری را در دستور کار خود قرار داده است.

 به گزارش میزان، محمدرضا کشوری‌فرد، مدیرعامل باشگاه صبای قم در مصاحبه‌های اخیر خود با رسانه‌ها به صراحت اعلام کرده که در هفته‌های پایانی لیگ برتر شاهد فوتبال ناپاک بوده‌ایم.

 

وی به صراحت در برنامه تلویزیونی 90 اعلام کرد که احتمال بازگشت صبای سقوط کرده، به لیگ برتر وجود دارد و به دنبال صحبت‌های او چند بازیکن این تیم هم با انتشار پست‌هایی اینستاگرامی به صراحت اعلام کرده‌اند اتفاقاتی رخ خواهد داد که باعث می‌شود دوباره در لیگ برتر حضور داشته باشند.

 

چند روز قبل هم خبر شکایت باشگاه صبای قم از پرسپولیس به خاطر استفاده از تیم دوم خود در بازی سرنوشت‌ساز مقابل سیاه‌جامگان رسانه‌ای شده بود اما نکته قابل تامل اینجاست که مدیران این باشگاه با ارسال شکایتی به سازمان لیگ، خواهان رسیدگی به بازی‌های هفته‌های پایانی سیاه‌جامگان مقابل حریفان خود توسط کمیته اخلاق شده‌اند.

 

شنیده می‌شود عوامل این باشگاه روی خراب شدن پنالتی‌های مشکوک مقابل این حریف خود در رقابت تیم‌های قعر جدولس برای ماندن در لیگ برتر و بحث تبانی دست گذاشته‌اند. صحبت‌های غیر مستقیم مدیران و عوامل صبای قم هم به خوبی نشان می‌دهد که آنها نسبت به بقا در لیگ برتر و تغییرات احتمالی در نتایج اطمینان خاطر دارند. با این حال منتظر هستند تا کمیته اخلاق بعد از رسیدگی به جزئیات شکایت‌های آنها درباره اتفاقات مشکوک سه مسابقه، حکم نهایی را صادر کند.

 

مسئولان کمیته اخلاق به دور از هرگونه حاشیه و جنجال‌های رسانه‌ای تحقیقات خود درباره اتفاقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و حتی لیگ دسته یک را آغاز کرده‌اند.

 

در این رابطه شنیده‌ها حکایت از این مسئله دارد که چند بازیکن شاغل در لیگ یک و لیگ برتر احضار شده‌اند تا درباره سوالات و ابهاماتی که درباره عملکرد آنها به وجود آمده است پاسخگو باشند.

 

با توجه به شرایط به وجود آمده به نظر می‌رسد کمیته اخلاق به شکلی جدی سعی دارد به پرونده شایعه مطرح شده درباره تبانی در انتهای جدول لیگ برتر و لیگ دسته اول ورود کند. پس باید منتظر ماند و دید نتیجه این تحقیقات چه خواهد شد.