برگ تازه در آتش‌ سوزی مرگبار خانه قدیمی


یکی از دو مظنون بازداشت شده در آتش‌ سوزی مرگبار خانه قدیمی در جدیدترین اعتراف خود، دو نفر دیگر را به‌عنوان عاملان این جنایت معرفی کرد.

به گزارش جام‌جم، بامداد جمعه گذشته آتش‌سوزی در یک خانه قدیمی دو طبقه‌ در محله سبلان جنوبی رخ داد و مرگ دو مرد 30 و 40 ساله را رقم زد. همزمان با تشکیل پرونده‌ای دردادسرای جنایی تهران، معلوم شد که آتش‌ سوزی عمدی بوده است.

 

تحقیقات ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران ادامه داشت تا این‌که آنها متوجه شدند زن و مردی پیش از آتش‌سوزی موفق به فرار شده‌اند. با شناسایی و احضار این زن و مرد جوان تحقیقات از آنها آغاز شد.

 

مرد جوان که برادرش در این آتش‌ سوزی جان باخته است به افسر تحقیق گفت: من و دوست دخترم در طبقه اول و برادرم و دوستش در طبقه دوم بودند. گمان می‌کنیم مردی به نام حسین عامل این آتش‌سوزی مرگبار باشد؛ چراکه دختر مورد علاقه‌ام مدتی با حسین دوست بود و همین باعث درگیری میان ما بود. حتی یک بار من او را با قمه زخمی کرده بودم. آن روز نیز هنگام آتش‌سوزی او را مقابل خانه دیدم.

 

با گفته‌های این دو نفر بود که حسین و برادرش به‌عنوان تنها مظنون‌های پرونده بازداشت شدند ؛ اما اظهاراتی ضد و نقیض بیان کردند تا این‌که دیروز حسین در جریان تحقیقات پلیسی سکوت خود را شکست و عاملان این آتش افروزی را دو مرد دیگر معرفی کرد.

 

وی به افسر تحقیق گفت: من از محمد کینه و با او اختلاف داشتم اما خانه را به آتش نکشیدم. یک روز دو نفر از دوستانم را در قهوه خانه دیدم. آنها از این موضوع حرف می‌زدند که با محمد درگیری دارند و تصمیم گرفته اند از وی انتقام بگیرند. آنها یک‌بار هم خانه برادر محمد را به آتش کشیده بودند. ساکنان خانه زود متوجه شده و آتش را خاموش کرده بودند و خسارت کمی به آنجا وارد شد. این دو نفر خانه را به آتش کشیده و باعث مرگ دو نفر شده‌اند.

 

با توجه به گفته‌های جدیداین متهم، روند رسیدگی وارد مرحله‌ای تازه شد و دو متهم فراری تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. این در حالی است که قرار شد دوربین‌های مداربسته محل جنایت مورد بازبینی قرار بگیرد و از همسایگان نیز دوباره تحقیق شود تا راز این آتش افروزی مرگبار فاش شود.