آخرین اخبار از خسارت سیل در همدان - سیل در گوشه همدان

سیل در گوشه همدان

سیل در گوشه همدان

برگزیده ها: آخرین اخبار از خسارت سیل در همدان

برگزیده ها مدیرکل بحران استانداری همدان از خسارت میلیاردی وارده در پی بارش های مداوم و به دنبال آن وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان های استان خبر داد. "علیمردان طالبی" در گفت وگو با ایسنا، اعلام کرد: پیش از آغاز و فعالیت سامانه بارشی در استان، اطلاعیه و هشدار آن را به فرمانداری، شهرداری و دستگاه های اجرایی استان اعلام کردیم و جلسات مربوط به آن نیز تشکیل شد.

وی افزود: حجم و میزان بارش های بی سابقه در چند دهه اخیر موجب ایجاد خسارت های میلیاردی به برخی شهرستان های استان شد.

به گزارش برگزیده ها طالبی تصریح کرد: در پی وقوع سیل و آبگرفتگی خسارت های وارده در بخش راه و معابر، تاسیسات راه و پل ها برابر با چهار میلیارد و 137 میلیون تومان بوده است.

وی در ادامه اعلام کرد: خسارت های وارده بر ساختمان های دولتی شهرستان های استان 6 میلیارد و 400 میلیارد تومان گزارش شده هم چنین در بخش برق استان 800 میلیون تومان خسارت وارد شده است.

وی با بیان این که بر شبکه های آب و فاضلاب استان خسارتی معادل هشت میلیارد و 150 میلیون تومان وارد آمده، تصریح کرد: وقوع سیل در استان در بخش کشاورزی، زراعت، باغ، دام، شیلات و بخش تاسیسات کشاورزی خساراتی معادل 43 میلیارد و 344 میلیون تومان برجای گذاشته است.

طالبی در ادامه عنوان کرد: بخش تجهیزات شهری و روستایی استان نظیر فضای سبز و ... دو میلیارد و 350 میلیون تومان خسارت دیده است.

مدیرکل بحران استانداری در بخش دیگری به خسارت های وارد شده بر مسکن شهری و روستایی استان اشاره کرد و افزود: تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده شهری و روستایی که بیش از 50 درصد خسارت دیده اند، 114 واحد است که مبلغ خسارت آن باید توسط دولت تعیین شود.

وی ادامه داد: تعداد واحدهای مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده بر اثر سیل و آبگرفتگی در سطح استان که نیاز به تعمیر دارند، 1033 مورد است.

طالبی گفت: تعداد فوت شدگان بر اثر سیل و آبگرفتگی دو نفر بوده است که یکی از آن مربوط به ریزش آوار در ملایر بوده و دیگری مربوط به کودکی است که در روستای سولان به کام آب فرورفته است.

وی بیشترین خسارت های ناشی از بارش ها و سیل را مربوط به شهرستان های ملایر و نهاوند دانست و افزود: میزان خسارت به بخش آب و فاضلاب نهاوند سه میلیارد تومان است.

طالبی در ادامه گفت: در همدان نیز 60 واحد مسکونی بر اثر سیل خسارت دیده و نیاز به تعمیر دارند.


برچسب ها: سیل ، خسارات بازگشت به صفحه نخست
,