ماموریت محرمانه هواپیمای آمریکایی بر فراز پایگاههای روسیه


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,آمریکا

رسانه های روسی از ماموریت محرمانه هواپیمای جاسوسی آمریکایی بر فراز پایگاه های نظامی روسیه در سوریه پرده برداشتند.

 به گزارش  مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع روسی از اقدام آمریکا در عملیات محرمانه برای جمع آوری اطلاعات دقیق از پایگاه های نظامی روسیه در سوریه خبر دادند.

 

این منابع بیان کردند: اطلاعات نظامی روسیه با رادارهای جدید خود هواپیمای جاسوسی آمریکا و فعالیت های هوایی آن را رصد کرده اند و بر اساس آن مشخص شده است که این هواپیمای آمریکایی از نوع  «P-۸ A Poseidon »  بوده است. این هواپیما چندین بار در ارتفاع بالا نزدیک به پایگاههای نظامی روسیه در سوریه پرواز کرده است.

 

منابع روسی گزارش دادند: نیروی هوایی روسیه، هواپیمای آمریکایی را از زمان برخاستن از پایگاه سیگونیلا در سیسیل ایتالیا و فعالیت های هوایی آن و فرود آمدن این هواپیما رصد کرده است.

 

اسپوتنیک اعلام کرد: کارشناسان نظامی روس از افزایش تحرکات هوایی آمریکایی در روزهای آتی به ویژه با توجه به اهتمام ویژه آمریکا به حضور روسیه در سوریه خبر دادند.

 

خبرگزاری "اینترفاکس" روسیه نیز به نقل از سایت های غربی کنترل پرواز گزارش داد: پهپادی آمریکایی با شماره ثبتی ۱۶۸۴۴۰ ، برای مدتی طولانی در سواحل سوریه، در نزدیکی پایگاه هوایی حمیمیم روسیه در لاذقیه و پایگاه نیروی دریایی این کشور در بندر طرطوس به پرواز درآمد. این پهپاد آمریکایی از پایگاه هوایی "سیگونیلا" در جزیره سیسیل ایتالیا به پرواز درآمده بود.