زنگنه :زبان مناسبات در روابط اقتصادی باید زبان منطق باشد و نه ارعاب و تهدید/ رئیس جمهور مرجع تطبیق قراردادها با قانون را مشخص کرده است


اخباراقتصادی,خبرهای   اقتصادی , زنگنه

وزیر نفت در رابطه با گزارش چندی پیش رویترز مبنی بر این که هند به تلافی عدم واگذاری قرارداد توسعه میدان فرزاد بی درصدد کاهش خرید نفت خود از ایران است، گفت: هندی‌ها قبلا نیز این تهدید خود را بارها مطرح کرده بودند.در روابط اقتصادی، زبان مناسبات باید زبان منطق باشد و نه ارعاب و تهدید. 

بیژن نامدار زنگنه، در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با گزارش چندی پیش رویترز مبنی بر این که هند به تلافی عدم واگذاری قرارداد توسعه میدان فرزاد بی درصدد کاهش خرید نفت خود از ایران است، گفت: هندی‌ها قبلا نیز این تهدید خود را بارها مطرح کرده بودند.

 

او با بیان اینکه ایران مشکلی برای صادرات و فروش نفت خود ندارد، اظهار داشت: در روابط اقتصادی، زبان مناسبات باید زبان منطق باشد و نه ارعاب و تهدید.

 

وزیر نفت در رابطه با نامه چندی پیش برخی از تشکل‌های دانشجویی منتقد دولت به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر تخلف و غیرقانونی بودن قراردادهای نفتی تصریح کرد: آنها اشتباه می‌گویند. قانون، مسئول و مرجع تشخیص تخلف یا عدم تخلف در قراردادها را مشخص کرده است.

 

زنگنه در این رابطه خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات دولت، مرجع رسیدگی و رسمی قانونی برای تطبیق و عدم مغایرت قراردادها تعیین شده و آن مرجع، این کار را انجام می‌دهد.

 

او در پاسخ به این سوال که این مرجع کیست؟ ابراز داشت: این مرجع یک گروه هفت نفره است که آقای رئیس جمهور آن را مشخص کرده است.