اعلام برائت جبهه مردمی از بقایی / دستجردی: جلیلی همراهی نمی‌کند / ابراهیم رییسی هم جز کاندیداهاست


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی جبهه مردمی گفت: انتخاب شورای مرکزی یکی از دستورات کار مجمع عمومی جبهه مردمی انقلاب است که روز پنج‌شنبه معرفی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، مرضیه وحید دستجردی عضو هیئت مؤسس و سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نشست خبری خود که عصر امروز (سه‌شنبه ۳ اسفند) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: اولین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پنجشنبه پنجم اسفند در مجتمع شهر آفتاب برگزار می‌شود.

 

وی افزود: قبلا ۲ بار قصد برگزاری مجمع عمومی را داشتیم اما تعداد سالن‌ها محدود بود و مورد برخی بی‌مهری‌ها قرار گرفتیم. این جمعیت از سراسر کشور منتخب استان‌‌ها و اقشار هستند. در این نشست ۳ هزار نفر بعنوان نماینده ۲۵ قشر حضور خواهند داشت و ۳۱ نفر به عنوان شورای مرکزی انتخاب می‌شوند.

 

اهم اظهارات دستجردی را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

 

*رای‌گیری برای شورای مرکزی در نوبت صبح همایش و رای‌گیری برای کاندیدای ریاست جمهوری در نوبت عصر است و برای اولین بار است که در تاریخ انتخابات کار از پایین به بالا صورت می‌گیرد.

 

*رای‌گیری به صورت دستی انجام می‌شود و هریک از این سه هزار نفر به ۱۰ نفر رای می‌دهند و رای آنها به صورت الکترونیک شمارش می‌شود. از این ۱۰ نفر به ۵ نفر و در نهایت به یک کاندیدای واحد خواهیم رسید. این مسئله در مجمع عمومی سوم متبلور می‌شود.

 

*همه تشکل‌های ارزشی و مردمی که معتقد به اهداف جبهه مردمی، روحانیون، علما و شخصیت‌های برجسته و نمایندگان بودند، تاکنون اعلام حمایت کرده‌اند. اکثریت کاندیداها موافقت خود را با خط و مشی جبهه اعلام کرده‌اند.

 

*حمیدرضا حاجی بابایی به دلیل کاندیداتوری از جبهه کناره‌گیری کرده است و یک ماهی است که در جلسات جبهه شرکت نمی‌کند. اولین هدف جبهه ایجاد وحدت و اتحاد است و مسائل مبتلا به روز مثل انتخابات سال ۹۶ است. یکی از مهمترین مسائل امروز ما مشکلات اقتصادی است و برنامه‌ای که جبهه اعلام می‌کند در اصل برنامه خود کاندیدا است.

 

*ترکیب جبهه مردمی نیروهای انقلاب را ۳۰ درصد زنان و ۴۰ درصد آقایان تشکیل می‌دهند و این جبهه کاندیدای خود را با تیم‌اش معرفی می‌کند.

 

*۵۰ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری به جبهه مردمی نیروهای انقلاب معرفی شدند.

 

*موضوع جذب لاریجانی به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را باید از خود ایشان سوال کرد . من بعضی اسرار را نمی توانم برملا کنم. اگر دوستان صلاح دانستند، خودشان اعلام می کنند.

 

*کسانی کاندیدای جبهه مردمی هستند که منتخب این سه هزار نفر باشند و بقایی از سوی سه هزار نفر معرفی نشده است.

 

*جز یک فرد که آقای جلیلی هستند و امید داریم همراهی کند بقیه کاندیداها با جبهه همراهی کزده اند.

 

*همه کسانی که خط و مشی جبهه را قبول دارند عضوجز یک فرد که آقای جلیلی هستند و امید داریم همراهی کند بقیه کاندیداها با جبهه همراهی کرده اند.

 

* آقای ابراهیم رییسی نیز جز ۵۰ نامزد معرفی شده از سوی ۳ هزار نفر جبهه مردمی هستند.

 

*مسائل فرهنگی برای ما بسیار مهم است. امروز با بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور مواجه هستیم که متاسفانه بسیاری از مشکلات از بنیادهای نادرست فرهنگی ناشی می‌شود که البته جنبه های اقتصادی هم در این مسائل بسیار دخیل هستند چرا که اقتصاد و فرهنگ هر دو پایه های اصلی آسیب های اجتماعی به حساب می آیند. در خصوص مسائل فرهنگی برنامه های مختلفی را مد نظر داریم، برای فرهنگیان، اهالی هنر و رسانه و سایر دوستانی که در حوزه های هنری، فرهنگی و اجتماعی فعال هستند برنامه های متعددی ترتیب داده ایم. یکی از مهمترین کارها برای ما مسائل فرهنگی و هنری است و این با توجه به نفوذی است که این دو حوزه در جامعه دارند.

 

*{ برنامه جبهه مردمی برای دوران پس از انتخابات چه خواهد بود}: هدف اصلی جبهه مردمی دو چیز است. یکی تشکیلات است که به امید خدا تشکیلاتی پویا خواهد داشت و من این را به شما قول می دهم که فردای روزی که مجمع عمومی جبهه مردمی شورای مرکزی را انتخاب کردند هیئت موسس کنار خواهند رفت و ما امیدواریم که اعضای هیئت موسس عضو شورای مرکزی شوند و در آنجا رای بیاورند. شورای مرکزی به مدت یک سال راهبری جبهه مردمی انجام خواهد داد و انشاالله این تشکیلات حفظ خواهد شد چرا که ما نیاز به یک تشکیلات جدی و منسجم برای افراد ارزشی نیروهای مردمی و انقلابی در کشور داریم و این موضوع را من به شما قول می دهم. حرف مرد یکی است.

 

*{ وجوه تمایز جبهه مردمی با دیگر ائتلاف ها و جبهه های سیاسی در کشور}: ما در محدوده نیروهای انقلابی و ارزشی کشور نیاز به یک وحدت داشتیم همانطور که می دانید ما در طی سالهای گذشته در برخی از انتخابات های ریاست جمهوری دچار اختلافات و تفرقه های زیادی شدیم و واقعا نیاز به یک تشکل که بتواند در کل کشور وحدت را میان نیروهای ارزشی و انقلابی ایجاد کند، داشتیم.

 

* اولین تفاوتی را که در این جبهه می توان لحاظ کرد این است که اعضای هیئت موسس برای خودشان هیچ کیسه ای ندوخته اند. در روز پنجم اسفند اعضای هیئت موسس در معرض انتخاب قرار می گیرند که وارد شورای مرکزی می شوند و اعضای هیئت موسس برخلاف جریانات سابق هیچ گونه ادعایی مبنی بر کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست جمهوری ندارند.

 

*هیچ درگیری و اختلافی را شما در این جبهه ملاحظه نمی کنید چرا که ما سعی می کنیم چتر مهربانی، دوستی و همزبانی را در این جبهه بگشاییم. بارها شما اصحاب رسانه شاهد بودید که نسبت به جبهه مردمی برخی نامهربانی ها و حرف های نادرست زده شد اما هیچ گاه از طرف هیئت موسس نسبت به پاسخگویی به این قبیل مسائل شما چیزی دال بر پاسخ دادن آنها نشنیده اید چرا که مبنای ما بر دوستی و تعامل با یکدیگر بوده و حتی کسانی هم که مخالفتی می کردند اعضای هیئت موسس سعی داشتند با آنها گفتگو کنند تا با تعامل مسائل خود را حل کنند.

 

* بنابراین این تعامل و همفکری با کلیه کسانی که در خط مشی ارزشی و انقلابی قرار دارند شاید این جبهه را از جریاناتی که در گذشته وجود داشته است متفاوت کند و ما امیدواریم که با این جریان تعاملی، وحدت گرا و با این چتری که همه افرادی را که معتقد به ارزش های انقلاب هستند در خود جای داده است بتوانیم به آینده ای بهتر با یاری یکدیگر دست یابیم.