چین بلند ترین برج آفریقا را در مغرب می سازد


اخبارگوناگون ,خبرهای  گوناگون,بلندترین برج

پایگاه خبری طرح های عمرانی جهان 'چی سی آر' روز سه شنبه از رباط گزارش داد که دولت چین بلندترین برج قاره آفریقا را در این شهر می سازد.

 به گزارش ایرنا، شرکت عمران ریلی چین و شرکت عمرانی تراواکس کازابلانکای مغرب به طور مشترک ساخت این طرح عمرانی آسمان خراشی را آغاز کرده و قرار است آن را در 240 متر با قیمتی برابر 375 میلیون دلار به پایان برسانند.

 

این خبر حاکی است که طبق طرح توسعه سال 2014 تا 2018 دولت مغرب، این برج 45 طبقه با برخورداری از هتل و واحد های مسکونی مجلل نقطه کانونی توسعه در دره بورگِرگ رباط و یلند ترین سازه قاره آفریقا باشد.

 

این طرح توسعه ای که توسط شرکت عمرانی بین المللی آتکینز طراحی شده است شامل سالن های آمفی تئاتر رباط، اتاق فرهنگ و هنر، مرکز بایگانی اسناد پادشاهی مغرب، موزه باستانشناسی، سینمای های چندگانه، یک گالری مجسمه، موزه آبزیبان، هتل هنری، بازهای مجلل و مرکز خرید بین المللی می شود.

 

آز آنجایی که تغییر سبک و نگرش مردم آفریقا به معماری هر روز تغییر می یابد، موسسه عمرانی بین المللی والود و پستقیه مستقر در دبی نیز چندی پیش اعلام کردند که برج 450 متری 'النور' را در شهر کازابلانکای این مغرب به عنوان دروازه آفریقا به اروپا می سازد که هنوز مراحل ساخت آن آغاز نشده است.

 

اما شرکت چینی اعلام کرده است که با ساخت برج رباط، سعی دارد آن را به عنوان نماد همبستگی همه اقوام و ملل این قاره بسازد.

 

براساس این گزارش، این سازه از مرکز کارلتون ژوهانسبورگ افریقای جنوبی با 223 متر ارتفاع بلندتر خواهد بود.

 

گزراش ها حاکی است که سازنده این برج با الهام از قرآن مجید آنرا در 114 طبقه نماد 114 سوره قرآن می سازد و نمای خارجی آن نیز به نوعی نماد و یادآور یک هزار زبان رایج این قاره خواهد بود.