داعش «تلعفر» را «ولایت مستقل» اعلام کرد


اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , داعش

گروه تروریستی داعش «تلعفر» را به عنوان یک ولایت مستقل اعلام کرد. 

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، منابع محلی در استان نینوا روز گذشته –چهارشنبه- اعلام کردند گروه تروریستی داعش تلعفر را به عنوان یکی از ولایت‌های مستقل خلافت خودخوانده اعلام کرده است. 

 

این منابع تصریح کردند پس از شکست کامل گروه; تروریستی داعش در موصل و اعلام تلعفر به عنوان مرکز جدید این گروه تروریستی در عراق، هسته رهبری داعش در عراق تلعفر را به عنوان ولایتی مستقل در خلافت خودخوانده داعش اعلام کردند. 

 

به گفته منابع محلی تلعفر به صورت کامل در اختیار عناصر غیرعراقی داعش قرار دارد و پس از اعدام عناصر و رهبران عراقی داعش توسط نیروهای خارجی این گروه تروریستی این شهر در اختیار نیروهای خارجی داعش قرار گرفته است. 

 

این منبع اعلام کرد گروه تروریستی داعش در شهر تلعفر در حال معلق کردن تمامی فرامین صادره به اسم ولایت نینوا که پیش‌تر توسط گروه تروریستی داعش صادر شده بود است. 

 

این اقدام عناصر گروه تروریستی داعش در تلعفر به نوعی اعلام استقلال این گروه از ولایت نینوای این گروه تروریستی که کنترل تمامی استان نینوا را بر عهده داشت به شمار می‌رود که درست چند روز پس از اعلام خبر مرگ «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش صورت می‌گیرد. 

 

از سوی دیگر منابع امنیتی عراق اعلام کردند دو فروند بالگرد نظامی ارتش آمریکا صبح امروز در شهر تلعفر که کنترل کامل آن در اختیار عناصر تروریست داعش است فرود آمده‌اند. 

 

این چهارمین باری است که خبر فرود بالگردهای آمریکایی در شهر تلعفر منتشر می‌شود. 

 

تحلیل‌گران مسائل نظامی معتقدند که آمریکا با تجهیز گروه تروریستی داعش در تلعفر در صدد جلوگیری از نابودی این گروه تروریستی در عراق است. 

 

نیروهای عراقی پس از آزادسازی کامل موصل در مرحله بعدی آزادسازی خاک عراق از اشغال عناصر تروریست داعش عملیات خود در شهرهای «تلعفر» و «الحویجه» در شمال غرب موصل را به زودی آغاز خواهند کرد. 

 

این دو شهر در محاصره نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به «حشد الشعبی» است و نیروهای عراقی در انتظار اعلام ساعت صفر برای آغاز عملیات آزادسازی این دو شهر هستند.