واکنش وزیر بهداشت به پذیرش نشدن بیمار مبتلا به ای‌بی در بیمارستان و مرگ او


اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی,حسن هاشمی

وزیر بهداشت در واکنش به خبر فوت یک بیمار ای‌بی که گفته می‌شود در بیمارستان پذیرش نشده،‌ گفت: اگر واقعا در این زمینه تخلفی شده و این ادعا درست است، حتما باید به مراجع قانونی شکایت کرده و این موضوع را پیگیری کنند

به گزارش ایسنا؛ حسن هاشمی در حاشیه همایش معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص فوت یک بیمار مبتلا به بیماری ای‌بی که گفته می‌شد در بیمارستان مورد پذیرش قرار نگرفته است، گفت: سالانه 390 هزار مرگ و میر داریم و قرار نیست که درباره همه آنها توضیح دهیم. در حال حاضر حوزه سلامت مردم مشکلات زیادی دارد.

 

اکنون هم یکی از بیماران فوت و ادعا شده که مورد پذیرش قرار نگرفته است. اگر واقعا این اتفاق افتاده، قانون وجود دارد و حتما باید شکایت کنند. اما نباید به حاشیه‌ها دامن بزنیم و باید اجازه داد دستگاه‌های اجرایی کارشان را انجام دهند.

 

وی ادامه داد: ما هر بار که جلوی دوربین می‌آییم می‌خواهیم اخبار امیدوارکننده به مردم بدهیم نه اینکه مردم را ناامید کنیم. اگر هم تخلفی رخ داده باید به پزشکی قانونی، نظام پزشکی و قوه قضاییه مراجعه کرده و حتما پیگیری کنید.

 

وزیر بهداشت درباره میزان مصرف دارو در کشور،‌ گفت: مصرف ما در مقایسه با دیگر کشورها بالا نیست، اما در مقایسه با استانداردها قضیه فرق می‌کند. در این زمینه دستگاه‌های نظارتی ما باید دقیق عمل کنند و بیمه‌ها خریدهایشان راهبردی باشد و با این کارها میزان مصرف دارو کاهش می‌یابد.

 

هاشمی گفت: اکنون در بسیاری از خانه‌ها می‌بینیم که اقلام دارویی انبار شده و این موضوع نشان می‌دهد که تجویز و مصرف دارو منطقی نیست.