کشف راز کینه‌سیاه در استخوان‌های اسکلت دختر ۱۸ساله/ جوان ۲۶ساله، دختر را به دلیل اختلاف با پدرش کشت


 پرونده دختر 18 ساله ای که قربانی یک اختلاف حساب شده و استخوانهایش بعد از 13 ماه کشف شده بود،با اعلام نظریه پزشکی قانونی وارد مرحله تازه ای می شود.

 «خبرجنوب» نوشت:13 ماه بود که از مفقود شدن دختر 18 ساله ای در شیراز می گذشت و خانواده اش هر چه گشتند، اثري از او پيدا نكردند. مادر این دختر به بازپرس می گفت روز حادثه دخترم تک و تنها در خانه بود. من و دیگر اعضای خانواده برای انجام کاری از منزل خارج شده بودیم. زمانی که برگشتیم متوجه بهم ریختگی خانه شده و گوشی تلفن همراه دخترم و گوشواره‌های طلایش که گوشه ای افتاده بود ما را نگران کرد.

 

به دنبال اعلام مفقود شدن این دختر پرونده ای در دادسرای جنایی شیراز تشکیل و دستورات لازم از سوی بازپرس برای مشخص شدن این موضوع آغاز شد. کارآگاهان به تحقیق پیرامون این موضوع پرداخته و تعدادی مظنون را شناسایی کردند. در بازجویی های صورت گرفته از مظنونان هیچ سرنخی به دست نیامد اما با توجه به اختلاف حساب پدر دختر 18 ساله با یکی از مظنونان احتمال اینکه وی در مفقود شدن این دختر دخالت داشته باشد قوت گرفت.

 

مظنون، جواني 26 ساله بود كه با پدر مفقودی، زمینی معامله کرده بود. پلیس سراغ او رفت اما وي مدعي شد كه از دختر 18 ساله خبر ندارد. در چنين شرايطي، پلیس با تشكيل گروه هاي جست وجو همه جا را گشت اما با گذشت زمان ردي از دختر گمشده به دست نيامد.

 

حالا خانواده وی اطمينان داشتند كه براي دخترشان اتفاق بدي رخ داده است. تحقيقات تخصصي براي كشف راز ناپديدشدن دختر 18 ساله شروع شد.

 

آن پسر به عنوان تنها مظنون پرونده دستگير شد و چند روز در بازداشتگاه بود اما در تمامي مراحل بازجويي مدعي شد كه از راز ناپديد شدن وی خبر ندارد و نمي داند چه اتفاقي برايش افتاده است. وقتي تحقيق از او به جايي نرسيد، به ناچار او را با وثیقه سنگین آزاد كردند و جست وجوها براي يافتن ردي از دختر گمشده ادامه يافت.

 

چندی پیش بود كه فردی با موتورسیکلت یک پاکت را به دست خانواده این دختر رساند زمانی که پاکت باز شد فقط چند تار مو در داخل آن بود. هر چند مرد ناشناس مدعي شده بود كه این بسته را فردی به او داده و خواسته که به آنها تحویل بدهد.

 

بدین ترتیب مسیر تحقیقات وارد مرحله تازه ای شد در چنين شرايطي پليس وارد عمل شد و با ردگيري هاي تخصصي، سرنخ هایی به دست آورده و دریافتند که مظنونی که چندی قبل آزاد شده در این پرونده نقش داشته است .

 

از این رو بار دیگر او را دستگیر کردند اما پس از انتقال به اداره آگاهي مدعي شد كه اطلاعي از سرنوشت دختر 18 ساله ندارد .جوان دستگير شده اظهار بي گناهي مي كرد.

 

مأموران با پرونده اي پيچيده روبه رو بودند تا اينكه پيامكي را در تلفن همراه متهم دیدند که در آن پیرامون پاکت گفته شده بود. با چیدن پازل این معما کنار هم مشخص شد که این جوان در مفقود شدن دختر جوان نقش داشته است .

 

با اين سرنخ تازه، تحقيقات پليس از سر گرفته شد تا اينكه مأموران پس از 13 ماه بررسي هاي تخصصي متوجه شدند كه (نخستين مظنون پرونده) فرستنده اين پيامك بوده است.

 

با اين اطلاعات پسر جوان تحت بازجویی قرار گرفت و اين بار وقتي مدارك و شواهد را عليه خود ديد، به ربودن و قتل این دختر اعتراف كرد. او در ادامه نشاني چاهي را در کوار به مأموران پليس نشان داد و مدعي شد كه پس از انتقال وی به آنجا، آن را در داخل چاه دفن کرده است.

 

با اعترافات پسر جوان، مأموران راهي چاه مورد نظر شدند و در بررسي آنجا اسکلت به جا مانده از این دختر را كشف كردند. اين در حالي است كه احتمال مي رود متهم پس از قتل براي اينكه اثري از او باقي نماند، جسد را دفن کرده و برای اینکه موضوع لو نرود جسد را به اطراف کوار برده است. متهم اختلاف حساب با پدر قربانی را به عنوان انگيزه اش از جنايت عنوان كرده است.

 

این متهم سنگدل در بازجویی ها مدعی شده روز حادثه با اطمینان از اینکه به غیر از دختر 18 ساله کسی در منزل نیست به آنجا رفته و با ورود به منزل دختر جوان را خفه کرده و سپس جسد را درون چمدانی گذاشته و با انتقال به روستاهای اطراف کوار آن را در چاهی دفن کرده است.

 

وی در تمامی مراحل تحقیقات اختلاف مالی با پدر این دختر بر سر یک قطعه زمین، انگیزه جنایت عنوان کرد.

 

با توجه به اينكه استخوان هايي از اين جسد باقي مانده بود رسيدگي به پرونده به نظر كارشناسان پزشكي قانوني موكول شد.

 

پس از اعلام نظريه آزمايش DNA پرونده وارد مرحله تازه اي مي شود.