واکنش دوحه به دست داشتن اماراتی ها در هک خبرگزاری قطر


اخباربین الملل ,خبرهای  بین المل, قطری

مقامات قطری از دست داشتن مسئولان اماراتی در هک خبرگزاری این کشور ابراز تاسف کردند و آن را جنایت و اقدامی ناقض حقوق بین الملل دانستند.

 به گزارش مهر به نقل از النشره، مقامات قطری از دست داشتن مسئولان ارشد امارات در هک خبرگزاری قطر ابراز تاسف کردند.

 

مقامات قطری اطلاعات روزنامه واشنگتن پست را تاکیدی بر ارتکاب جنایت هک خبرگزاری قطر دانستند و اعلام کردند که ارتکاب جنایت هک از سوی یک کشور خلیج فارس نقض قانون بین الملل و توافقات شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل است.

 

قطری ها از اقدام داستانی کل این کشور ضد عامل ارتکاب جنایت هک خبر دادند.

 

شیخ سیف بن احمد بن سیف آل ثانی مدیر دفتر ارتباط دولتی قطر گفت: اطلاعات روزنامه آمریکایی جایی هیچ شک و شبهه ای باقی نمی گذارد که جنایت هک سایت خبرگزاری قطر رخ داده است. این اطلاعات بیانگر ارتکاب این جنایت شنیع که در زمره جنایات تروریستی سایبری است ناقض قانون بین الملل و توافقات دوجانبه و جمعی است. تحقیقات دادستانی قطر در این باره ادامه دارد و دادستانی اقدامات لازم را ضد عاملان این جنایت انجام خواهد داد.

 

شایان ذکر است واشنگتن پست گزارش داده بود که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا به تازگی از اطلاعات تحلیل‌ شده‌ای مطلع شدند که نشان می‌دهد مقام‌های دولت امارات در ۲۳ ماه مه که یک روز پیش از اجرای عملیات هکری بوده، درباره هک طراحی‌شده گفتگو کرده‌اند.

 

براساس گزارش مذکور، این مقام‌ها تاکید کردند مشخص نیست امارات خودش این وب‌سایت‌ها را هک کرده و یا برای انجام آن پول پرداخت کرده است. واشنگتن پست هویت این مقام‌های اطلاعاتی را فاش نکرده است.

 

یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا در بیانیه‌ای این گزارش را رد کرده و آن را "غلط" توصیف کرده است. در بیانیه او آمده است: آنچه صحت دارد، رفتار قطر است؛ تامین مالی، حمایت و توانمندسازی افراطگرایان از طالبان گرفته تا حماس و قذافی؛ تحریک خشونت، ترغیب افراطگرایی و تضعیف ثبات در کشورهای همسایه.

 

وزارت خارجه آمریکا درباره این گزارش اظهار نظر نکرد. اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) پیشتر همکاری با قطر را آغاز کرده تا درباره این هک تحقیق کند.