کشف ردپای 120میلیون ساله دایناسور درایتالیا


اخبار,اخبار علمی وآموزشی,کشف ردپای 120میلیون ساله دایناسور درایتالیا

محققان موسسه ملی ژئوفیزیک ایتالیا و دانشگاه ساپینتزا موفق به کشف بزرگترین رد پای یک دایناسور با قدمت 120 میلیون سال پیش در این کشور شدند. 

به گزارش ایرنا ، ردپای بزرگترین دایناسور دو پا که درایتالیا زندگی می کرد، درمنطقه ای در استان مرکزی 'ابروتزو' و بر روی تپه 'کونیو' در نزدیکی شهر اکوئیلا کشف شد. این ردپای 135 سانتیمتری متعلق به 120 میلیون سال پیش است. در آن زمان این منطقه شبیه به 'باهاماس' امروزی بود. 

 

این کشف بزرگ به صورت اتفاقی و با استفاده از فناوری های جدید و پهپادها در منطقه ای غیر قابل نفوذ توسط 'فابیو اسپرانتزا' از موسسه ملی ژئوفیزیک و اتشفشان شناسی ایتالیا انجام شد . دایناسور مذکور نیز متعلق به گروه تروپودها بود. 

 

تروپودها یک گروه از دایناسورهای گوشتخوار بودند که تا 15 متر طول داشتند. مکان کشف این ردپا در منطقه ای غیرقابل نفوذ و در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا بود که تنها در ماه تابستان برف ندارد. 

 

تاکنون در مناطق مختلف ایتالیا، از شمال تا جنوب این کشور رد پای دایناسورهای مختلفی کشف شده است اما این ردپا بی تردید یک رکورد محسوب می شود و دانشمندان می توانند بهتر حرکت حیوانات بزرگی را که 65 میلیون سال پیش منقرض شدند، مطالعه کنند.