محور مذاکرات نتانیاهو در روسیه


اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,مذاکرات نتانیاهو

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به مسکو سفر کرده است، در دیدار با رئیس جمهوری روسیه گفت تا زمانی که ایران در سوریه حضور دارد، به هیچ وجه ممکن نیست که در سوریه صلحی حاصل شود.

 به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: به صورت مفصل در مورد مساله ایران و اهداف و نیت‌هایش در سوریه صحبت کردیم. معتقدیم تا زمانی که ایران در سوریه حضور دارد و اهداف خود را برای از بین بردن اسرائیل دنبال می‌کند، ممکن نیست توافق صلحی در سوریه وجود داشته باشد.

 

نتانیاهو به محض پایان نشستش با پوتین تصریح کرد: ما دیدار مهمی با رئیس جمهور روسیه داشتیم. من اعلام کردم که اسرائیل با دست یابی به سازش در سوریه مخالف نیست اما ما به شدت با احتمال این مساله مخالف هستیم که در چارچوب این سازش، نیروهای نظامی وابسته به ایران و حامیانش در سوریه باقی بمانند. من بر این باورم که این مساله به کامل‌ترین شکل ممکن توضیح داده شد.

 

این در حالی است که کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پوتین اتهام‌های نتانیاهو مبنی بر اینکه ایران برای "از بین بردن یهودیان" تلاش می‌کند، رد کرده است.

 

در بیانیه  کرملین آمده است که نتانیاهو و پوتین به بررسی اوضاع در خاورمیانه بالاخص بحران سوریه پرداختند.

 

در همین حال، عوفر جندلمان، سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که نتانیاهو نقش روسیه در مبارزه با تروریسم را ستوده و گفته که پیشرفت جدی در زمینه "مبارزه با تروریسم رادیکالی" به ویژه در رویارویی با داعش و القاعده حاصل شده است و روسیه به صورت گسترده در رویارویی با این دو گروه نقش داشته است.

 

بنا بر این گزارش، رئیس جمهوری روسیه نیز گفت که روابط مسکو و تل آویو مستحکم بوده و از جایگاه خوبی برخوردار است. پوتین گفت که به شخصه تماس‌های تلفنی و نشست‌هایی به صورت منظم با شخصیت‌های درجه یک در اسرائیل برقرار می‌کند.

 

در پایان نشستی که میان رئیس جمهوری روسیه با نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شد، به مساله دو اسیر اسرائیل گروگان گرفته شده از سوی حماس پرداخته شد.

 

سنخنگوی نتانیاهو گفت که نخست وزیر اسرائیل از رئیس جمهوری روسیه خواست تا به او در زمینه این اسیران اسرائیلی "کمک انسانی کند" و پوتین نیز وعده داد که در این مساله کمک خواهد کرد.